מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

זיכרון מתוק – ההצגה שאול המלך ובעלת האוב

אני ונכדי אדם
בהצגה שאול המלך ובעלת האוב
זיכרון מתוק ממסיבת סיום לימודיי בכיתה ח'

נולדתי למשפחה בת 5 נפשות בת יחידה לארבע בנים. התגוררנו בכרם התימנים בת"א. נולדתי באיראן בשנת 1947 ועליתי לארץ בשנת 1951, בהיותי בת 4. זכור לי שהגענו לשער העלייה בעתלית. הוריי קנו בית בכרם התימנים בדמי מפתח.
 
תמונה שלי עם אחד מארבעת אחי
תמונה 1
 
ההצגה על שאול המלך ובעלת האוב
הייתה לי ילדות מאושרת בשכונה.  התחנכתי בבית ספר שלווה ביפו . בזמנו למדנו עד כיתה ח' לא הייתה חטיבה רק תיכון. בסוף שנת הלימודים נהגו להציג הצגות בנושא התנ"ך. ההצגה שהעלנו הייתה על שאול המלך ובעלת האוב.
 
בתמונה א' שאול המלך מתייעץ עם השרים שלו לפני הליכתו  לבעלת האוב.  
שאול המלך והשרים שלו
 
תמונה 2
 
בתמונה ב' התחפשנו לפשוטי העם והגענו מחופשים לבעלת האוב.
 
תמונה 3
 
זאת הייתה הצגה נפלאה, שעד היום זכורים לי כל פרטיה בהתרגשות ובהתפעמות. הקהל שהגיעה להצגה היו כמובן המשפחות וכל תלמידי ביה"ס. עד היום יש לי קשר עם חברה בשם גרציה. מכתה א' נקשרנו. החיים זמנו לנו להמשיך את הקשר היפה והעמוק. אני מדברת הרבה על ילדותי. מידי שבוע אני מוצאת את עצמי מטיילת בכרם התימנים ואוכלת באחת המסעדות. תמיד פוגשת מכרים מהעבר ונושמת את האוויר של המקום אכן האדם הוא תבנית נוף מולדתו.
 
העשרה
שער העלייה: "שער העלייה היה יישוב קליטה ומחנה עולים במערב חיפה, ששימש כמחנה מעבר מרכזי לעולים שהגיעו לנמל חיפה בעלייה ההמונית שהחלה מיד לאחר קום מדינת ישראל. המקום שימש כמחנה הקליטה הגדול ביותר של עולים לישראל. שמו הרשמי היה "בית עולים שער העלייה", אך רבים קראו למקום שנים רבות גם "סנט לוקס",‏‏‏ בשנת 1958 צורף שטחו לעיר חיפה"‏‏.‏
דמי מפתח: "הוא כינוי למחיר שמשולם עבור זכות לשכור את הנכס לתקופה בלתי מוגבלת, כאשר הנכס יכול להיות דירה או עסק".
 
מורה מובילת תכנית טל פרץ
ביה"ס אילנות, תשע"ו

מילון

דמי מפתח
הוא כינוי למחיר שמשולם עבור זכות לשכור את הנכס לתקופה בלתי מוגבלת, כאשר הנכס יכול להיות דירה או עסק.

שער העלייה
שער העלייה היה יישוב קליטה ומחנה עולים במערב חיפה, ששימש כמחנה מעבר מרכזי לעולים שהגיעו לנמל חיפה בעלייה ההמונית שהחלה מיד לאחר קום מדינת ישראל. המקום שימש כמחנה הקליטה הגדול ביותר של עולים לישראל. שמו הרשמי היה "בית עולים שער העלייה", אך רבים קראו למקום שנים רבות גם "סנט לוקס",‏‏‏ בשנת 1958 צורף שטחו לעיר חיפה‏‏.‏

ציטוטים

”זיכרנות ילדות נשארים לעד, אכן האדם הוא תבנית נוף מולדתו. “

הקשר הרב דורי