מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

זיכרון מבית הוריי

סבתא ורדה ואני, תומר
סבתא ורדה בעבר
עליתי ארצה ממקסיקו והשתקעתי במושב ניר ישראל שליד אשקלון.

סבתא ורדה נולדה במקסיקו סיטי בשנת 1945. אחיה גיורא הגדול הוא גמלאי שעבד כאגרונום בשירות המדינה. אביה קורט ז"ל היה רופא וכשעלה לארץ הוזמן להיות מנהל מחלקת ילדים בבית חולים אסף הרופא. כשעלינו לארץ הייתי בת 4 בערך. גרנו במגורי בית החולים ולא היה פשוט שם. אמי הייתה מורה לפסנתר שלא מצאה עבודה בתחום זה כי לא היה נדרש מקצוע שכזה. לאחר כשנה עברנו לגור בראשון לציון כי קיבלנו דירה מהמדינה. גם שם לא התאקלמנו ולכן עברנו לרחובות, שם עברתי את ילדותי ואת נעוריי.  התגייסתי לחיל הנח"ל ורוב השירות היה בקיבוץ יקום. תוך כדי, למדתי בסמינר וינגייט, מורה לחינוך גופני. כשהשתחררתי מהצבא אני ובן זוגי, שבהמשך הפך לבעלי, עזבנו את הקיבוץ ועברנו לגור בניר ישראל מכיוון שרצינו "ירוק בעיניים".

החתונה שלנו נערכה בתל אביב והיא הייתה מאוד צנועה מכיוון שלא רצינו אירוע המוני. שתי בנותינו הגדולות עינת וסיגל נולדו בבית חולים "אסף הרופא" ובננו גיא נולד בבית חולים "ברזילי" באשקלון. כל אותו זמן הוריי גרו ברחובות. בשנת 1977 אימי חלתה וכשהרגישה שיומה קרב נתנה לי 100 ₪ לקנות מתנה ליום הולדתו של אבי. היא נפטרה שבוע לפני יום הולדתו. בכסף שנתנה לי קניתי פוף מעור בצבע חום כהה, אין לי הסבר לכך. את הפוף נתתי לאבי ביום ההולדת והוא שמר עליו לאורך השנים. לימים, כשהוא נפטר, לקחתי את הפוף אליי לביתי, והוא שמור ונמצא עד היום בחדר המשחקים. הנכדים נוהגים לעשות בו שימוש עד ימינו אלה.

אבי עבר לגור בביתי כשבני גיא היה בן 8, מכיוון שהוא נפל ולא יכל לחזור לחיות לבדו. בנינו לו יחידת דיור צמודה לביתנו, הילדים שלנו טיפלו בו ודאגו לכל צרכיו, עטפו אותו בחום ובאהבה. הוא גר עמנו כ-8 שנים. לאחר מכן נאלצתי להעביר אותו לבית אבות, כיום הוא קבור לצד אמי ברחובות.

זכרונם של הוריי חרוט בלב משפחתי והחוסר שלהם בולט באירועים משפחתיים.

הזוית האישית

סבתא ורדה– זוהי הפעם השנייה שאני משתתפת בתוכנית כך שאני מכירה זאת. יחד עם זאת הקשר ביני לבין הנכד תומר התהדק והתחזק. תודה לשני מנחת התוכנית שהנחתה בנועם ובחיוך את התוכנית.

תומר– המפגשים עם סבתא עזרו לי להכיר את סבתא יותר ולהעריך אותה.

מילון

אתאיסט
אדם שלא מאמין בישות אלוהית.

ציטוטים

”"אצלי בבית לא חייבים לאכול"“

הקשר הרב דורי