מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

זו ילדותי

אני חיילת בצה''ל
אני תינוקת
נולדתי כשנתיים לפני קום המדינה למציאות מתוחה בין ערבים ויהודים

שמי דליה פרוט. נולדתי בכ"ד באדר  ב' תש"ו, 27.3.1946, בבית חולים הדסה בתל-אביב.
 
נולדתי להורים נפלאים, נהדרים ותומכים עוזרים ומשפחתיים. אבי היה במקצועו ספר ואמי במקצוע הייתה תופרת. יש לי  שלוש אחיות נהדרות. אני השנייה מבין ארבעת האחיות. נולדתי בתקופה של צנע, של מחסור, ולא היה שפע של מוצרים כמו של היום. בזמנו  כל משפחה קבלה תלושי מזון, ובתלושים היו קונים מזון: לחם, מרגרינה, שמן, חלב וסוכר. לכל משפחה נתנו רק חצי לחם ובשר היינו אוכלים רק בחגים. גרנו ברחוב הרב קוק 28, בתל- אביב, קרוב לשפת הים ,ומסביב ראינו חולות. בשנות החמישים גלי הים הגיעו עד לחצרות הבתים והציפו את החצרות מכיוון שלא היתה מעקה הפרדה מבטון בין החולות למדרכה ולכביש.
 
בהיותי בת שנתיים, הכריזו  על הקמת מדינת ישראל. בן גוריון, ראש הממשלה הראשון של מדינת ישראל הכריז על הקמת המדינה. טקס ההכרזה היה ברחוב רוטשילד בתל אביב. ששמענו את הבשורה המשמחת והוריי יצאו לרחוב בשמחה ובריקודים. הורי נשאו אותי ואת אחותי על הידיים ויצאנו לרקוד. לאחר הקמת המדינה, היו הימים מתוחים וקשים. הערבים התנגדו להקמת מדינה יהודים. הערבים שגרו ביפו ירו עלינו ממסגד חסן-בק ברובים וכלי נשק שונים. כדורים שחדרו דרך החלון נחתו על המיטה ואש התלקחה ושרפה את המיטה ואת התמונות אשר היו על המיטה.
 
בילדותינו, הורי היו לוקחים אותי ואת אחותי לגנים ציבוריים כמו גן לונדון וגן מאיר. אני זוכרת משחקי ילדות כמו: תופסת, מחבואים, חבל, שני חבלים, קלאס, שבע אבנים, חמש אבנים, מחניים ושמות. היינו מגלגלים גלגל של אופניים עם ברזל, קערה מברזל ומסתובבים בתוכה. גם כן היינו מטפסים על גבהות חול ומתגלגלים מגובה רב.        

מילון

תקופת צנע
תקופת מחסור

ציטוטים

”שחקנו תופסת, מחבואים, חבל, שני חבלים, קלאס, שבע אבנים, חמש אבנים, מחניים ושמות“

הקשר הרב דורי