מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

זה לא בדיוק געגוע, סתם נעים להיזכר

אני וסבא משה
סבא בצעירותו
סיפור ילדותו של סבא משה

שמי עידן פחימה אני משתתף יחד עם סבא שלי משה כהן, השנה בתכנית הקשר הרב דורי. בפגישותינו הוא סיפר לי סיפורים רבים. למדתי על ילדותו בשכונת קטמונים שבירושלים.

"קטמונים (או גוננים, בשמה העברי שלא נקלט) היא שכונה בדרום-מערב ירושלים, המורכבת משמונה תת-שכונות. אוכלוסייתה (בצירוף קטמון ח'-ט' שעל פי עיריית ירושלים נמנית כשכונה נפרדת) מונה כ-23,800 איש." (ויקיפדיה).

 סבי בצעירותו

%d7%a1%d7%91%d7%90-%d7%a6%d7%a2%d7%99%d7%a8-1-1

סבא שלי נולד בשנת 1950 למרים ויצחק כהן. לסבא שלי יש 9 אחים ואחיות (יוסף, רוזט, נינט, שלמה, יהודית, חנה, דויד ואברהם) את ילדותו בילה סבא שלי בשכונת קטמונים שבירושלים. הוא למד בבית הספר בית יעקב שבשכונת קטמונים בירושלים.

סבא שלי אהב בילדותו לשחק כדורגל בשכונה, היו המון משחקים שהיו משחקים בשכונה: חמש אבנים, קלאס, גומי, עג'ואים, גוגואים ועוד המון משחקים כייפים אחרים. חברי ילדות של סבא שלי היו: שמעון אטיאס שאיתו היה אוהב לשחק במועדון בשכונה משחקי דמקה ומשחקי קופסא. וחבר נוסף ציון כהן שהיו הולכים לקולנוע ביחד.

סבא שלי התגייס לצבא בגיל 18 היתה מלחמה, והוא נלחם כנהג טנקים. והוא סיפר לי שהוא היה מסיע את המפקד שלו בטנק, וזה ריגש אותו כי היה לו תפקיד חשוב. אמא של סבא שלי היתה נוהגת להכין כל יום ארוחת צהרים חמה, סבא שלי היה אוהב לאכול קוסקוס ביתי. ועוד מאכלים טעמים עוגות ועוגיות מיוחדות.

הזוית האישית

עידן: הרגשתי במפגשים שסבא שלי מאד מתגעגע לאוכל של אמא שלו.

מילון

משחק גוגואים / עג'ואים
משחק שסבא שלי היה משחק עם חברים שלו, המשחק נקרא על שם גלעיני פרי המשמש, שהיו ילדים היו נוהגים לאסוף את הגלעינים ולשחק איתם.

ציטוטים

”למדתי מסבא שלי סבלנות, להקשיב ולא להתפרץ לדברי האחר.“

הקשר הרב דורי