מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

ואלה תולדות המחבר איתמר פנחס

סבא איתמר ונכדו עומר ביום 13.2
סבא איתמר בגיל 14
שימור מורשת, שירת יהודי תימן

איתמר פנחס נולד בראש העין בשנת 1951 לאחר שירות צבאי מלא, למד באוניברסיטה לשון עברית ובמסגרת זו גם ערבית, שאת לימודה החל עוד בבית הספר התיכון. כמו כן, למד תאטרון ותנ"ך.

לאחר השתתפותו במלחמת יום כיפור בסיני, החל בפעילות, במסגרת ארגון הסטודנטים המקומי ופרסם יחד עם חבריו את המקומון ציון דרך, שמטרתו הייתה להחליף את השלטון המקומי.

במסגרת עבודתו העיתונאית הוציא לאור שני ספרים על ראש העין: "סיפורי ראש העין" ו"סיפורי תכזינה", ניהל את התאטרון הקהילתי בראש העין והעלה מחזות רבים.

 ספרו של סבי "סיפורי תכזינה"תמונה 1

כמו כן, עסק בעיתונאות במקומון של "ידיעות אחרונות" בפתח תקווה, סייע לידידו מרדכי יצהרי בהפקת ספריו, בניקוד ובעריכה דיגיטאלית ועודד אותו להמשיך במפעלו.

בשנות התשעים, בעקבות הזמנתו לתכנית רדיו בנושא שירת תימן, הבין שאיש אינו מרכז ושומר את התקליטים הישנים שהוציאו לאור זמרים שונים והחל לכתת רגליו ברחבי הארץ בין חדרה לגדרה, כדי למצוא את התקליטים ולהעבירם ממדיה אנלוגית לדיגיטאלית.

עקב כך, פנה לפונוטקה הלאומית וביקש את סיועה בהפקת שיריו של שלמה צ'חיאני מראשוני הזמרים של עליית "על כנפי נשרים". מזה כשלוש שנים, פרסם ביוטיוב למעלה מחמש מאות סרטונים של תרבות יהודי תימן, כשהוא משלב טקסטים ותרגומים, למען הדור הצעיר ועוד ידו נטויה.

איתמר פנחס ממשיך במפעל זה ורואה בו מטרה חשובה, המקרבת בין ערביי תימן ליהודי תימן החיים בישראל ואף זוכה לתגובות חיוביות בקרב הציבור הערבי הן בתימן והן בשאר מדינות ערב, בנוסף לציבור בישראל.

מזה עשר שנים עוסק איתמר פנחס בניהול שדה התעופה בהרצליה, מטעם רשות שדות התעופה, שבה הוא מועסק מזה שלושים וחמש שנים.

לאיתמר פנחס אשה, ברכה, שני בנים: אביתר ורועי ולו שלושה נכדים: עומר, איה ודנה.

מילון

ביוגראפיה
תולדות חיים

פונוטקה הלאומית
ארכיון צלילים

ציטוטים

”"איזהו גיבור הכובש את יצרו"“

”ספרו של סבי "סיפורי תכזינה"“

הקשר הרב דורי