מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

"ואהבת לרעך כמוך"

מקסים וליאור
אני בשירותי הצבאי
מהמטרות החשובות ביותר תרומה עזרה ותמיכה לקהילה.
אחת מהמטרות החשובות ביותר בהקמתה של מדינת ישראל בעיניי היא: תרומה עזרה ותמיכה לקהילה. מדינת ישראל הוקמה ע"י עולים חדשים שבאו מכול קצוות העולם והיה עליהם להתאקלם לתנאים חדשים שפה חדשה ותרבות חדשה. לכן, היה צורך לעזור לאותם עולים חדשים להשתלב בחיי הקהילה. באותה תקופה היו חיילים ומתנדבים שעזרו ולימדו את העולים החדשים קרוא וכתוב ולהשתמש במשרדי הממשלה על מנת להיעזר בהם בכל תחום. פעולות אלו הקנו לי באופן אישי למידה, התפתחות וערכים בהם נעזרתי כדי ללמד את הקהילה.
תחילה התנדבתי בבית הספר וסייעתי לקהילה ולמשפחות מרובות ילדים בלימוד ועזרה בשיעורי הבית. בסיום לימודי התיכון התגייסתי והתנדבתי בשרותי הצבאי לחיל הצנחנים. בשרותי למדתי מהי המשמעות של שמירה, התנדבות ונתינה לזולת ולמדינה.
אני בשירותי הצבאי
 
תמונה 1
בסיום שירותי בצה"ל המשכתי בפעילות התנדבותית באיסוף ביגוד, הנעלה ומזון לעולים החדשים שנקלטו בארץ. כמו כן, עד עצם היום הזה אני תורם ופועל למען משפחות נזקקות. אני רואה את חשיבות התרומה לקהילה כחשוב מכל, וזאת העברתי לילדיי ולסביבתי בתקווה לדורות טובים ומוצלחים יותר שימשיכו לתרום ולהשריש בצאצאים את חשיבות התרומה לקהילה.
אני נשוי לאשת-חיל ואב לשלושה ילדים ולשני נכדים, עצים שתולים על פלגי מים. ילדיי שרתו בצבא הגנה לישראל, התנדבו בקהילה, מתנדבים ופועלים למען האחר. בנותיי עובדות בתחום החינוך המיוחד. הבכורה מסיימת תואר שני בחינוך, עובדת כמחנכת בחינוך המיוחד והבת השנייה לומדת לתואר שני בעבודה סוציאלית. בני הצעיר מסיים את שירותו הצבאי כמפקד בכלא 6 ועתיד ללמוד באקדמיה.
לצערי אני עצמי לא יכולתי ללמוד ולהתפתח אקדמית, כיוון שבתקופתי היה מאוד קשה ללמוד. הורי עלו לארץ ועבדו לפרנסתם, אני הייתי לומד ולעתים קרובות עוזר למשפחתי בפרנסה. לאחר שחרורי מצה"ל, התחתנתי ועבדתי כדי לפרנס את המשפחה. על אף שלא למדתי היה לי חוש עסקי לעבודה בתחום השיווק והמזון וכך התפתחתי.
השרשתי את חשיבות הנתינה והעזרה לקהילה ולמדינה בילדי תוך ערכים ומסורת ואני חושב שהצלחתי להיות אבא טוב דיו.

מילון

"והיה כעץ שתול על פלגי מים"
והיה (הצדיק) כעץ שתול (=כמו עץ נטוע) על פלגי מים (=במקום של מים שזורמים אל נהר) אשר פריו יתן בעתו (=אשר יגדל את פרותיו בזמן, שלא כמו עץ שנטוע במקום יבש שפירותיו לא צומחים בזמן), ועלהו לא יבול (=ועליו לא נובלים מפני שכל הזמן הוא נטוע בתוך מים), כל אשר יעשה יצליח (=כל הנטיעות שינטעו מהעץ הזה יהיו מצליחים כמו אותו עץ). הנמשל: הצדיק גדל בשפע של טוב, אין לו מחסור, וכל צאצאיו יהיו כמוהו.

ציטוטים

”"כדי להצליח בחיים ובשמירה על הקיים כל אדם חייב לעזור לתמוך ולהתחשב בזולת. “

”אני רואה את התרומה לקהילה כחשובה מכל. “

הקשר הרב דורי