מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

התקפת מטוסי האויב הסורי

עומר וסבא דוד עובדים על הסיפור
סבא דוד חייל בסדיר 1969
התמודדות והפלת מטוס מסוג סוחוי 7

שמי דוד כהן. סיפורי עוסק בחוויותיי בזמן מלחמת יום הכיפורים.

בשנת 1973 פרצה בהפתעה מלחמת יום הכיפורים. כמו הרבה אזרחים במדינה, גם אני גוייסתי לצבא. הימים הראשונים היו מאוד קשים כי זאת היתה מלחמת פתע, רק לאחר ריכוך של חיל האוויר הוחלט להכניס כוחות קרקע למלחמה.

הייתי בגדוד תותחנים והתקדמנו עם הכוחות אל לב רמת הגולן. התמקמנו על הציר לדמשק ומשם ביצענו ירי פגזים לעבר היעדים שקיבלנו. ביום השלישי, בשעת בוקר מוקדמת, כשהשמש הייתה בגובה העיניים ומסנוורת – הותקפנו על ידי שני מטוסי סוחוי 7 של הצבא הסורי. לאחר קרב שנמשך כחמש דקות הצלחנו להפיל מטוס אחד. המטוס השני ברח והצליח לירות עלינו ולפגוע בחייל מהיחידה.

כתוצאה מכך, חלק מהחיילים לקו בהלם קרב. לדאבוני, הפצוע נפטר, וחלק החיילים שהיו איתי עד היום הם נחשבים הלומי קרב. בני הבכור, שהוא אבא של עומר, נולד באותה תקופה ואני מאד מקווה שלא נופתע שוב ושיהיו רק הפתעות טובות ושמחות.

אני במלחמת יום הכיפורים.

תמונה 1

הזוית האישית

סבא דוד: חוויה מאוד מעניינת ומקשרת בין הסבא לנכדה והעבודה ביחד מאתגרת וכיפית מאחל לך, שהקשר יימשך כמובן והעבודה הרב דורית תהיה פוריה. הנכדה עומר ליבי: העבודה היתה מעניינת ולמדתי עליך יותר, לא ידעתי הרבה דברים עד שסיפרת לי .נהנתי מאוד לעבוד איתך ורציתי לאחל לך שתמשיך להיות סבא כמו שאתה ולא תשתנה לעולם אוהבת מלא.

מילון

לדאבוני
לצערי.

סוחוי 7
סוחוי Su-7 הוא מטוס תקיפה סילוני סובייטי לטווח בינוני, שפותח בשנת 1955. יתרונו של המטוס הוא מנועו החזק, שאפשר טיסה על-קולית גם בגובה נמוך ו"מהירות חדירה" גבוהה אל המטרה. הדגם המקורי שפותח ב-1955 לא עמד במטרותיו, ועל כן הוחלף ב-1960 לדגם משודרג. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”שירו שיר לשלום ולא למלחמות“

”הותקפנו על ידי שני מטוסי סוחוי 7 של הצבא הסורי, הצלחנו להפיל מטוס אחד“

הקשר הרב דורי