מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

התקווה לשלום

הצטלמנו עם דגל ישראל החשוב במהלך התכנית
תמונה משפחתית של מוטי הילד משמאל.
השלום עם מצריים

הדוד מוטי כליפה השתתף השנה בתכנית הקשר הרב דורי עם האחיין בארי דניאל.

השושלת המשפחתית

הורי הם ג'ורג'ט ושלמה. ההורים של ההורים: שלמה ומסעודה. הורי עלו לארץ מרוקו. הורים של הורים  שלי נולדו בספרד. הורים והורים של ההורים גידלו זיתים ולמדו תורה.

השנים שעליהם מבוסס סיפורי משנת 1978. החל מהתקופה שאחרי מלחמות העצמאות והמשך במלחמות ישראל: מלחמת ששת הימים ומלחמת יום כיפור. המצב הכלכלי במדינה היה קשה, משפחות שאיבדו את יקיריהם במלחמות, והמהפך הפוליטי שהיה בהנהגת המדינה.

ילדותי

נולדתי בשנת 1968 בכפר סבא בבית היולדות הישן ליד חטיבת "שזר".

תמונה 1

אני אח שני לארבעת אחי: משה הבכור, אנוכי, ענת, יפעת ותומר. אבי שלמה כליפה ז"ל ואמי ג'ורג'ט פינטו נולדו במרוקו ועלו לארץ בשנת 1952, הם הכירו במעברת בגאולים ובשנת 1965, הורי התחתנו בכפר סבא.

אחותי

תמונה 2

אחותי השנייה

תמונה 3

נעוריי

התחלתי ללמוד בבית הספר הממלכתי דתי בר אילן, ובחטיבת הביינים שזר ולאחר מכן לתיכון אורט כפר סבא. בשעות אחר הצהריים שיחקנו כדורגל במגרש הישן בהפועל כפר סבא. בלילות ובסופי שבוע היינו בתנועת הנוער העובד והלומד.

תקופת הצבא

טירונות הנדסה קרבית בגוש עציון ומשם עברנו לגדוד 605 ואז עברנו לחברון בתקופת האינתיפאדה הראשונה עד סיום השירות הצבאי.

תעסוקה לאורך השנים

לאורך השנים שיווקתי מוצרי מזון בסן פרנסיסקו כ – 20 שנה.

כשהייתי ילד קטן, אבא היה בצבא כל הזמן ואמא כל הזמן דאגה וכל היום הקשיבה לחדשות ברדיו. הדאגה הייתה גדולה, כל יום היינו שומעים בחדשות על עוד חיילים שנהרגו במלחמה והאווירה בארץ הייתה קשה מאוד עד שהנשיא המצרי הגיע לביקור בארץ והפיח בנו תקווה לשלום ולחיים שקטים ובטוחים. עד לחתימת הסכם השלום עם מצריים, הפינוי היה קשה אבל קידש את המטרה, חשבנו שהיחסים עם המצרים יהיו חמים למרות שאנו שמחים גם לשלום הקר שנוצר בין שני המדינות. ומאז ועד היום אנחנו חולמים להגיע לשלום המיוחל עם שאר שכינינו.

תקופת המלחמות והמבצעים

מאז הקמת המדינה חווינו מלחמות עקובות מדם, התקווה לחיים טובים יותר ללא מלחמות תפסה מקום משמעותי בחיינו. אם עד היום קיווינו לחזור לציון, היום אנו כמהים לחיים שקטים לבנות את מדינתנו ללא מלחמות. אך שכינינו לא כל כך חשבו ורצו כמונו. מה שגרם למלחמות שגבו מאתנו אבדות בנפש עד שקם מנהיג אמיץ ודגול במצריים שהעז לדבר שלום. אנואר סאדאת הגיע לישראל ונעם בבית המחוקקים הישראלי והפיח בכולנו את התקווה שהשלום הוא בר קיימא. אחרי מסע ומתן מתיש ומפרך נחתם הסכם השלום עם מצריים. ומאז ועד היום אנו מצפים ומתפללים לשלום עם כל שכינינו שנוכל סוף סוף לשבת בארצנו איש תחת גפנו ואיש תחת תאנתו.

"אשרי המאמין והחי בתקווה תמידית לשלום".

הזוית האישית

הדוד מוטי: הקשר שלנו הוא קשר משפחתי. במפגשי תכנית הקשר הרב דורי, הכרתי צדדים אחרים ומעניינים על האחיין שלי, בארי וללא ספק אני מרגיש שאני מכיר אותו הרבה יותר טוב.

האחיין בארי: אני מרגיש שהקשר הרב דורי חיזק את הקשר ביני לבין מוטי ובזכות התכנית הזאת אני למדתי דברים מרתקים ומעניינים על מוטי דודי.

מילון

הסכם השלום עם מצרים
הסכם השלום בין ישראל למצרים הוא הסכם שנחתם על ידי נשיא מצרים אנואר סאדאת, ראש ממשלת ישראל מנחם בגין ונשיא ארצות הברית ג'ימי קרטר, על מדשאות הבית הלבן ב-26 במרץ 1979. חתימת ההסכם הייתה אחד מרגעי השיא בתהליך שהחל עם ביקור נשיא מצרים סאדאת בישראל בנובמבר 1977 ונאומו בכנסת, והסתיים ב-1982 עם השלמת פינוי חצי האי סיני והעברתו לידי מצרים.

ציטוטים

”''נקווה ששלום ישרור באורנו ונדע כבר שקט''“

”''אשרי המאמין והחי בתקווה תמידית לשלום''“

הקשר הרב דורי