מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

התמונה המשפחתית

--
המשפחה
שושנה ליזרוביץ' מספרת אודות משפחתה

בס"ד

שושנה נולדה בירושלים ממש לפני הקמת מדינת ישראל, בזמן המצור הבריטי על העיר ירושלים.

שושנה מספרת כי החיים במדינת ישראל היו קשים ולא היו מצלמות לתעד את החיים הפרטים שבאותה תקופה, ולכן אין לשושנה תמונות רבות מתקופת הילדות שלה. התמונה שלפנינו היא תמונה משפחתית עם ההורים וארבע האחיות (האחות החמישית נולדה אחרי התמונה). מה שמיוחד לציין כל התלבושות נתפרו ונרקמו על ידי אם המשפחה, בתקופה הזו מעט מאוד אנשים קנו בגדים מוכנים רוב הלבוש היה תפירה ביתית:

המשפחה בתלבושות רקומות

תמונה 1

שושנה למדה כל שנות הלימוד שלה בבית הספר "בית יעקב בירושלים" מכיתה א' עד סיום סמינר למורות. בסיום כיתה ח' צולמה תמונת המחזור. בתמונה רואים את שתי כיתות ח' המקבילות ואת צוות המורות התלמידות בתמונה לבושות כולן בחולצות תואמות שהבנות תפרו ורקמו בעצמן בשעורי מלאכת יד שהיו חלק מתוכנית הלימודים הקבועה באותה תקופה בבתי הספר. שושנה מופיעה בשורה התחתונה בצד שמאל.

תמונות המחזור של שושנה

 

תמונה 2

 

תמונה 3

שושנה כאם צעירה

תמונה 4

שושנה מראה את שעון המטוטלת המשפחתי

תמונה 5

החפץ אותו בחרה שושנה להראות בכיתה הוא שעון מטוטלת בן 81, מקורו בישראל והוא בבעלותה. אבא של שושנה קיבל את השעון כמתנת אירוסין מראש הישיבה שלו, ישיבת עץ חיים ירושלים. החפץ הזה עמד בבית המשפחה עד לפטירה של הסבתא ואחר כך עבר השעון בירושה לבית של שושנה. השעון עדין עובד מדויק במשך כל השנים וצריך למתוח את הקפיץ אחת לשבועיים. השעון הוא חפץ משפחתי שעבר מדור לדור.

במסיבת פורים 

תמונה 6

הזוית האישית

שושנה ליזרוביץ' השתתפה בתכנית הקשר הרב דורי. התכנית נערכה בביה"ס ממ"ש מורשת התשע"ט.

מילון

ישיבה
ישיבה או מתיבתא (מארמית) היא מוסד ללימוד תורה על כל תחומיה, על פי המסורת היהודית. המוסד להשכלה גבוהה של החינוך היהודי, שהיווה מוסד המשך למסגרת החינוך היסודי היהודי, ה"תלמוד תורה". הישיבה שימשה במהלך הדורות להעברת מסורת התורה שבעל-פה ודברי חז"ל מדור לדור וללימוד ושינון עצמי. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”כל התלבושות נתפרו ונרקמו על ידי אם המשפחה, בתקופה הזו מעט מאוד אנשים קנו בגדים מוכנים“

הקשר הרב דורי