מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

התיישבות, ציונות, הגשמה וחינוך

אני תושבת מיתר זה כ-13 שנים.
לפני כן הקמנו בעלי ואני בצמידות ללובה אליאב את כפר הנוער ניצנה. לפני כן חיינו בקיבוץ שדה בוקר כ-20 שנה. שם הכרנו ונישאנו והולדנו את שלושת בנינו. הגענו במסגרת השירות בנח"ל.
אני בת קיבוץ תל יוסף והורי בין ותיקי הקיבוץ.

כל חיינו במשך שלושת הדורות עיקר עיסוקנו היה בהתיישבות חלוצית ובחינוך. אבי היה בין מקימי הנח"ל. ומאוחר יותר עסק בביטחון בעיקר באזור בית שאן. שנים רבות עסק בחקלאות ובחינוך.

אני התגייסתי גם כן לנח"ל ועסקתי בחינוך ותרבות בהיאחזויות הנח"ל בדרום. בקיבוץ שדה בוקר פגשתי את בעלי זאב שגם הוא שירת והדריך בנח"ל המוצנח.נישאנו ונשארנו לחיות בנגב ולהפריח את השממה.  במשך השנים הרחבנו את המשפחה,למדנו והשכלנו, אני הייתי מורה ומנחת קבוצות הורים. בעלי למד גיאוגרפיה והיסטוריה, חקר את ההתיישבות בנגב ושימש כמזכיר, כמחנך  וכמנהל בית ספר תיכון במדרשת בן-גוריון וכיום הוא מרצה באוניברסיטה ובמכללות. יצאנו גם לשליחות מטעם הסוכנות לשיקגו שבארצות הברית למשך שלוש שנים וגם שם עסקנו בעיקר בחינוך הנוער היהודי להכרת ואהבת הארץ והציונות.

ב-1985 נקראנו לדגל על ידי לובה אליאב להקים את כפר הנוער ניצנה. שם קיבלנו מחזורים בני שבועיים של נוער ולימדנו על הנגב והמדבר מאספקטים שונים. אני לימדתי אומנות והכנתי תכניות הדרכה. מאוחר יותר פתחו אולפן לעברית שבו השתלבתי בלימוד עברית.  במקביל למדתי להנחות קבוצות הורים ועד היום אני מנחה קבוצות שונות וזה מאוד מעניין ומספק אותי. אחרי שעברנו לגור במיתר החילותי להתנדב וער"ן – עזרה ראשונה נפשית.

כיום יש לנו כבר שבעה נכדים כשארבעה מהם חיים במיתר.

מזה שנתיים אני משתתפת בתכנית  "הקשר הרב דורי ", ונעזרת בילדי בית ספר עמית החביבים, המחוננים והאדיבים. אני מאוד מודה לכל מי שיזם וארגן ודואג, ישר כוח וכה לחי! כן ירבו כמוכם וכמונו!

מילון

ניצנה
כפר נוער שהוקם ליד הגבול עם מצרים

ציטוטים

”ישר כוח וכה לחי ! ביטוי שמחזק מי שעשה משהו מוצלח – כל הכבוד“

הקשר הרב דורי