מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

התיווך של ה'- זוג משמיים !

איתן וג'ינט
זוג משמים אילן וליזה
היהדות שלי הייתה חשובה לי ולבעלי עוד יותר !

התיווך של ה'

היהדות שלי הייתה חשובה לי ולבעלי עוד יותר! חיינו בפרבר סמוך לפריס.

אז רציתי, אחרי שבתי גמרה את לימודיה (יסודי) בבית-ספר חילוני, להעביר אותה לבית-ספר יהודי. בתי (ליזה) התרגלה מהר מאוד  לביה"ס החדש, למרות שהלימודים היו עמוסים ולא קלים וכללו לימודי דת. היא הייתה תלמידה טובה והצליחה גם במקצועות הקודש.

ליזה הושפעה מאוד מלימודיה בבית הספר הדתי והכריחה אותנו לשמור את מנהגי הכשרות בבית. היא הייתה בת 10 אך הצליחה להשפיע על כולנו. ההתחלה הייתה  לכולנו קשה. למשל ללכת למקווה כדי לטבול את כלי אוכל, זה דבר שלא עשינו לפני כן, זה לא היה מובן מאליו. והיו עוד הרבה חוויות ונושאים אחרים, שהיה עלינו ללמוד.

בסוף ,פגשתי את אחת מהמורות של בתי והיא הזמינה אותי להשתתף בחוג שהתקיים כל שבת בבית-הכנסת.

החוויה התחילה 

השתתפותי בחוג השבת בבית הכנסת, עשתה את השינויים,  התחלתי לקרוא בעברית וגם להתפלל. בחוג הזה פגשתי אישה בשם רחל, שגם היא הייתה חוזרת בתשובה. לאט לאט הפכנו לחברות טובות!  גם הילדים שלנו התחברו והפכו לחברים קרובים.

כעבור הרבה שנים :

יום אחדרחל חברתי הזמינה אותנו לחגיגת הבר-מצווה של בנה בארץ ; אבל לא יכולנו להשתתף. למזלנו, ליזה בתנו הייתה בתקופה ההיא בישראל לשם התמחות בלימודי רפואה. בתה של רחל חברתי, וולרי הכירה את ליזה בתי היטב, הן היו גם חברות והיא הזמינה אותה להצטרף לשמחתם.

מאוחר יותרגיליתי שוולרי, בתה של רחל חברתי, הייתה שליחה בסיפור הזה. וולרי, פגשה את ליזה בתי והייתה בטוחה שליזה תתאים בדיוק לבן-דוד שלה לאילן. יום האירוע החגיגי היגיע . שליזה בתי, הגיעה לאולם השימחה, וולרי הושיבה אותה מול אילן באותו שולחן. כך התחיל הרומן והקשר בין אילן ליזה והם התחילו לצאת ביחד.

אחרי שליזה סיימה את ההתמחות שלה ברפואה, בישראל ,היא חזרה לצרפת כדי לגמור את לימודיה ובינתיים גם אילן המשיך בלימודיו בטכניון. בכל זאת ,שניהם  המשיכו לשמור על קשר, התכתבו דרך הפקס כמעט יום-יום. בחופשות אילן היה מגיע לרפת וליזה הייתה עורכת בשבילו קבלת פנים יוצאת מן הכלל !

ליזה גמרה את לימודי הרפואה ואילן החליט להציע לה נישואין … סוף סוף זה מה שקרה….וברוך ה' הם נישאו.

מה שמעניין, שמרגישים את ההתערבות ואת התווך של הקב"ה : "פגשתי את הדודה של אילן דרך התורה והתורה הצליחה לקרב את ליזה ואילן…"

כעת אילן וליזה הם הורים של ילדים מקסימים, ברוך ה' בבית דתי. 
 
איתן ןג'ינט מתעדים סיפורים בתכנית הקשר הרב דורי
תמונה 1
בית ספר "נתיב אליעזר כרמל", תשע"ה  – רכזת התוכנית אביבה אליה שניר

מילון

פריז
פריז (בצרפתית: Paris, היא בירת צרפת ובירת חבל איל דה פרנס. היא ממוקמת בעיקול של נהר הסן, במרכזו של האגן הפריזאי, בין מפגש נהרות המארן והסן במעלה הזרם ובין האואז והסן במורד הזרם.

ציטוטים

”היהדות שלי הייתה חשובה לי ולבעלי עוד יותר !“

הקשר הרב דורי