מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

התחלתו של גנאדי באמנות

אני והאחים שלי בבית הספר עם סבא
כאן סבא בציעורו מפסל זמר אופרה מפורסם
איך התחיל גנאדי לפסל ולצייר

שמי עידן, אני משתתף בתכנית הקשר הרב דורי עם סבי גנאדי, הנה סיפורו:

בגיל צעיר מאוד סבא שלי התחיל לעסוק באמנות. בגיל שמונה אביו לקח אותו לחוג ציור וכך המשיך סבא לצייר בחוג עד התיכון. הוא מאוד העריץ את המורה שלו שלימד אותו גם את שיטות הציור השונות, ציור מהתבוננות וציוד מהדמיון.

כשסבא סיים את לימודיו, הוא הלך למכון אמנות באודסה שבאוקראינה, אך בגלל האנטישמיות לא התקבל למרות שעבר את המבחנים. הוא לא התייאש ואחרי שסיים את הצבא נסע לחרקוב (עיר אחרת באוקראינה) בשביל להתקבל לאקדמיה לעיצוב. אך שוב – בגלל האנטישמיות לא עבר את המבחנים (מראש היה מוגדר אחוז מאוד נמוך של יהודים שניתן לקבל ללימודים). לבסוף החליט ללכת לאקדמיה לאמנות בסוכומי שבגיאורגיה, שם עבר את המבחנים וישר התקבל ללימודים לשנה ג'. אחרי שסיים את האקדמיה המשיך את לימודיו לתואר שני באקדמיה הממלכתית בעיר הבירה בגיאורגיה, טביליסי.

לאחר שסיים את הלימודים התחיל להשתתף בתערוכות רבות בגיאורגיה וברחבי העולם. הוא הציג את הפסלים ואת התמונות שצייר במדינות רבות, וביניהן יפן, גרמניה, רוסיה, ועוד. כיום פסלים של סבא מוצבים בתערוכה זמנית במשכן הכנסת, בפארק ברעננה, בפארק בחולון, ובמקומות אחרים. הוא מלמד גם רישום במכון טכנולוגי חולון, נותן שיעורים פרטיים ומשתתף בתערוכות.

הזוית האישית

עידן: היה ממש כיף לעבוד ביחד ואני מאחל לסבא בריאות ותמיד שיהיה שמח.

מילון

אַנְטִישֵׁמִיּוּת
אַנְטִישֵׁמִיּוּת היא המונח המודרני לתיאור תופעה חברתית שלפני המאה ה-19 נודעה בשם שנאת יהודים או שנאת ישראל. למרות הפירוש המילולי של המונח, "נגד השֵמִיִים", דהיינו שנאת כל בני הגזע השֵּׁמִי, אשר עמם נמנים בין היתר היהודים והערבים, המושג אנטישמיות משמעותו שנאת יהודים בלבד, והוא מעולם לא שימש לציון שנאה כלפי עמים שמיים אחרים. (ויקיפדיה)

טְבִּילִיסִי
טְבִּילִיסִי (בגאורגית: თბილისი) היא העיר הגדולה ביותר ברפובליקה של גאורגיה, ובירתה. היא שוכנת בלב חבל כארתלי שבמזרח גאורגיה על שתי גדותיו של נהר מטקווארי. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”לפני שמדברים, קודם כל שואלים מה שלומך“

הקשר הרב דורי