מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

התגייסתי לצבא בגיל 18 להנדסה קרבית

עמנואל מגיני מלחמת יום כיפור
עמנואל מגיני פעילות בשטח
כל השנים שירתתי במילואים בהנדסה קרבית

ילדותי

נולדתי באירן בשנת 1941  בעיר סננדג'. עליתי לארץ בשנת 1950 כשהייתי בן 9. גרנו במעברה בכרכור באוהלים הלכתי ברגל כ- ק"מ הלוך ו-2 ק"מ חזור הביתה. גמרתי בי"ס יסודי עד כיתה ח', לאחר סיום ביה"ס עממי עבדתי בדפוס ולמדתי בתיכון ערב (מה שנקרא אז הנוער העובד והלומד). התגייסתי לצבא בגיל 18 להנדסה קרבית ולאחר מכן כל השנים שירתתי במילואים בהנדסה קרבית. והשתתפתי במלחמת ששת הימים.

מלחמת יום הכיפורים

מלחמת יום הכיפורים התחילה אצלי כשבצהרי היום התחילו נסיעות וסירנות של אמבולנסים בקצב לא רגיל, וגם השכנים בבניין שלא צמו ירדו למטה וסיפרו שהמצרים פתחו באש בתעלה ושהסורים הצטרפו אליהם גם. אמרתי לאשתי שאני אכין את הציוד למילואים כי תכף נשמע ברדיו את הסיסמה למילואים וכך היה. יצאנו באוטובוס לכיוון רמת הגולן וכשעברנו את גשר בנות יעקב נעצרנו והודיעו לנו שרק כוחות שריון עולים למעלה לחזית, אנו לא ידענו שהסורים הצליחו להתקדם כל כך לעומק רמת הגולן.

תמונה 1

אני משרת בהנדסה קרבית ותפקידנו בצבא הוא בפריצה וכל מה שקשור בשדות מוקשים, יומיים שלושה לאחר פתיחת המלחמה צה"ל הדף את הסורים לקו הסגול (זה קו של הפסקת האש ממלחמת ששת הימים) ופרץ פנימה לכיוון דמשק, הפריצה הייתה בשעות הצהריים וחלק מהטנקים עלו על שדה מוקשים ולא ניתן היה לחלצם באור יום, לכן מיד כשהחשיך נכנסנו לפנות את הפצועים, התקדמנו בזהירות לכיוון העשן וריח גומי שרוף והיה חשש גדול שהסורים ממתינים לנו במארב וכשבסוף התקדמנו והגענו לקרבת הטנקים שמענו כבר את הפצועים שקראו לנו בואו לכאן, מים וכל דבר שפצוע יכול להגיד. חילצנו את הפצועים והתחלנו לחזור לכוחותינו, בדרך שאלתי את הפצוע שאיתי לשמו וכתובתו , לאחר המלחמה כתבתי לו והוא השיב לי לשמחתי שהוא מחלים ומבריא.

תודה לאל.

תמונה 2

העשרה

מלחמת יום הכיפורים"מלחמת יום הכיפורים פרצה ביום הכיפורים ה'תשל"ד, 6 באוקטובר 1973, בהתקפת קואליציה של צבאות מדינות ערביות כנגד ישראל, בהובלתן של סוריה ומצרים. המלחמה התרחשה בעיקר בסיני וברמת הגולן, ונמשכה עד 24 באוקטובר 1973, יום כניסת הפסקת האש לתוקף. חילופי אש נמשכו עד 26 באוקטובר בחזית המצרית בחצי האי סיני ועד 1974 בחזית הסורית ברמת הגולן". ויקיפדיה

תשע"ו

מורה מובילת תכנית, ורד ורון

מילון

מלחמת יום הכיפורים
מלחמת יום הכיפורים פרצה ביום הכיפורים ה'תשל"ד, 6 באוקטובר 1973, בהתקפת קואליציה של צבאות מדינות ערביות כנגד ישראל, בהובלתן של סוריה ומצרים. המלחמה התרחשה בעיקר בסיני וברמת הגולן, ונמשכה עד 24 באוקטובר 1973, יום כניסת הפסקת האש לתוקף. חילופי אש נמשכו עד 26 באוקטובר בחזית המצרית בחצי האי סיני ועד 1974 בחזית הסורית ברמת הגולן.

ציטוטים

”שרתתי בהנדסה קרבית ותפקידנו בצבא היה כל הקשור לפריצה דרך וכל הקשור לניקוי שדות מוקשים“

הקשר הרב דורי