מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

התגברות על מותה של סבתא

בידי התמונה של אמא של סבא
בליץ על לונדון 1940
סבא, מלקם פריבר נולד בשנת 1938, בבריטניה בעיר לונדון

סבא, מלקם פריבר נולד בשנת 1938, בבריטניה בעיר לונדון, לפני 78 שנים
 
ילדותו של סבא בלונדון, הייתה בתקופת מלחמת העולם השנייה.
 תמונה 1

מנהרת תחנת Aldwych ששימשה כמקלט בבליץ על לונדון 1940

בנוסף לתקופה הסוערת בלונדון בה חיו, במלחמת העולם השנייה, הקרב על בריטניה , כשסבא שלי היה בן 9 הוא גר באנגליה במקום שנקרא הקני. שנה אחר כך, כשהיה בן 10 אמא שלו נפטרה. והא נשאר יתום. הארוע  היה מאוד עצוב עבור המשפחה. בעלה, סבא שלי ואחיו. הם לא ממש עשו ארועים מיוחדים.
 
סבא שלי מספר שהוא היה מאוד עצוב מהאירוע הקשה. הוא הצליח קצת להעלים את הכאב שלו בעזרת ניקיון של הבית. כמה שנים אחר כך סבא וסבתא שלי נפגשו במועדון יהודי באנגליה. סבא שלי היה בן 17 וסבתא שלי בת 15. לאחר 5 שנים של זוגיות התחתנו באזור יהודי בלונדון, בשנת 1960.
 
התמונה של סבתא
 

תמונה 2

 
המתנה העיקרית שקיבלו לחתונה היתה כסף. כשסבא שלי היה בן 16 הוא עזב את בית הספר כדי לעבוד במפעל תפירה בשביל להרוויח כסף עבור משפחתו שהייתה ענייה. כמה שנים אחר כך הוא חזר לבית ספר והפך להיות רואה חשבון.  סבא רבא שלי התחתן שנית, והביא לעולם ילדים נוספים.
 
כיום סבא שלי רואה חשבון, ועדיין עובד במקצוע שלו. סבתא שלי מטפלת באלכוהליסטים משתקמים.  
 
העשרה
יהדות בריטניה: "יהדות בריטניה היא קהילה יהודית גדולה ואחת מהחשובות והגדולות ביותר במערב אירופה. קהילה זו היא מהמאורגנות בעולם כולו ולה מוסדות רבים הפועלים למען חבריה…..הציונות הפכה מרכזית בקרב יהדות בריטניה משנות השלושים, וביתר שאת במלחמת העולם השנייה ואחריה. ב-1943 הפך וועד השליחים לגוף בעל רוב ציוני, כאשר נשיאו, פרופ' זליג ברודצקי היה חבר בהנהלה הציונית. עד אז סבלה הציונות מכמה מכשולים להפיכתה פופולרית יותר בקרב יהדות בריטניה". ויקיפדיה 
 
הקרב על בריטניה: "הקרב על בריטניה (באנגלית: The Battle of Britain, בגרמנית: Luftschlacht um England) הוא כינוי למערכה אווירית שהתחוללה במהלך מלחמת העולם השנייה בין הלופטוואפה, חיל האוויר הגרמני, לבין חיל האוויר המלכותי הבריטי. המערכה התחוללה בחודשי הקיץ והסתיו של שנת 1940. הייתה זו הפעם הראשונה בהיסטוריה שבה התחוללה מערכה צבאית בצורה בלעדית בזירה האווירית, והייתה זו מערכת ההפצצות האוויריות הכבדה ביותר עד אז". ויקיפדיה
 
תשע"ו

מילון

יהדות בריטניה
יהדות בריטניה היא קהילה יהודית גדולה ואחת מהחשובות והגדולות ביותר במערב אירופה. קהילה זו היא מהמאורגנות בעולם כולו ולה מוסדות רבים הפועלים למען חבריה.....הציונות הפכה מרכזית בקרב יהדות בריטניה משנות השלושים, וביתר שאת במלחמת העולם השנייה ואחריה. ב-1943 הפך וועד השליחים לגוף בעל רוב ציוני, כאשר נשיאו, פרופ' זליג ברודצקי היה חבר בהנהלה הציונית. עד אז סבלה הציונות מכמה מכשולים להפיכתה פופולרית יותר בקרב יהדות בריטניה.

הקרב על בריטניה
הקרב על בריטניה (באנגלית: The Battle of Britain, בגרמנית: Luftschlacht um England) הוא כינוי למערכה אווירית שהתחוללה במהלך מלחמת העולם השנייה בין הלופטוואפה, חיל האוויר הגרמני, לבין חיל האוויר המלכותי הבריטי. המערכה התחוללה בחודשי הקיץ והסתיו של שנת 1940. הייתה זו הפעם הראשונה בהיסטוריה שבה התחוללה מערכה צבאית בצורה בלעדית בזירה האווירית, והייתה זו מערכת ההפצצות האוויריות הכבדה ביותר עד אז.

קלאב
מועדון, מקום בילוי של צערים

ציטוטים

”"הכי חשוב לעזור לאנשים אחרים.."“

הקשר הרב דורי