מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

השליחות לארץ הקודש ברמת ישי

הסבתא פרלה והנכדה חני
סבתא פרלה בצעירותה
כשהגענו לארץ היו אלפי אנשים שחיכו לנו בשדה,בקושי הצלחנו לראות את משפחתנו

שמי פרלה וולוסוב הסבתא של חני. נולדתי בשנת תשט"ו (1955) בבית הרפואה "אסף הרופא" שקראו לו בזמנו בית הרפואה "צריפין" להוריי הרב מרדכי אליהו וגנעשיה שניאור.

כפר חב"ד הוא המקום בו גדלתי ושם גם למדתי.

בשנת תשל"ו התחתנתי בארץ הקודש, בתל אביב עם סבא של חני הרב יוסף יצחק וולוסוב. סבא של חני נולד וגדל בשכונה של הרבי, שכונת קראון הייטס, מיד לאחר החתונה נסענו לניו יורק וגרנו שם.

תמונה 1
סבתא ביום חתונתה

כעבור שנה של מגורים בשכונה של הרבי, התפרסמה הודעה "זוג שמעוניין לזכות לצאת לשליחות בארץ הקודש שישאיר את שמו במזכירות של הרבי", בין כל הזוגות שהיו מעוניינים לצאת לשליחות, גם אנחנו הצענו את מועמדותנו. חיכינו בציפייה דרוכה לשמוע מי הזוג שיזכה להיבחר לצאת לשליחות? מתוך כל הזוגות שהציעו את מועמדותם נבחרו 6 זוגות ואנחנו בתוכם. ההוראה של הרבי אלינו הייתה שתוך שבוע ימים צריכים כבר להיות על המטוס בדרך לארץ הקודש.

הלחץ היה גדול, התחלנו במרוץ נגד הזמן, היה צורך למכור את הרכוש ולקנות דברים שמתאימים לארץ. בנוסף היינו חייבים לסדר מסמכים על מנת שהעלייה לארץ תהיה רשמית וחוקית.

בדרך לשדה התעופה הגיעו כל הזוגות ל'גן עדן תחתון' ליד חדרו של הרבי. הרבי יצא מחדרו ודיבר בפני הזוגות והוריהם. הרבי בירך אותנו והעניק לכל אחד שליחות מצווה, הגברים קיבלו "ליקוטי שיחות" וכל אישה קיבלה סידור וספר תניא. הרבי גם נתן הוראה לתושבי ארצות הברית, שמי שיכול שייסע לשדה התעופה, ללוות את השלוחים החדשים. הוראה נוספת התקבלה מפי הרבי, לתושבי ארץ ישראל לחכות בשדה התעופה בארץ על מנת לקבל את השליחים החדשים.

כשהגענו היו אלפי אנשים שחיכו, בקושי הצלחנו לראות את משפחתנו שהגיעה גם כן, לקבל את פנינו. ראיתי אותם רגע אחד ומיד נסענו לכיוון צפת, מקום השליחות החדש. מאז כל שבת נסענו למקום אחר בארץ, כדי לחזק ולעודד את תושבי ארץ הקודש. רק לאחר מספר שבועות הגענו לכפר חב"ד והתארחתי בבית ההורים.

כעבור שנתיים וחצי שבמהלכם נולדו שתי בנותינו הגדולות עברנו לרמת ישי. בעלי נבחר לשמש בתפקיד של רב הישוב רמת ישי. שם נולד בננו, אבא של חני, שהוא היום מנהל את בית חב"ד בישוב.

הזוית האישית

סבתא פרלה: בננו, אבא של חני נכדתי, היום מנהל את בית חב"ד בישוב רמת ישי.

קישור לאתר אינטרנט חב"דפדיהיוסף יצחק וולוסוב: "הרב יוסף יצחק וולוסוב (יליד שנת תשי"ג, 1953), הוא רב העיר רמת ישי ושליח הרבי במקום, הנמנה על קבוצת השלוחים לארץ הקודש, שנשלחו באופן אישי על ידי הרבי".

 

מילון

גן עדן התחתון
חדר ההמתנה ל"יחידות": כונה בפי החסידים בשם "גן עדן התחתון". ה"זאל הקטן"

רמת ישי
היא מועצה מקומית במחוז הצפון בישראל, השוכנת בצפון עמק יזרעאל על כביש טבעון-נצרת, כ- 4 ק"מ ממזרח לקריית טבעון. היא קרויה על שמו של יש"י אדלר. שטח השיפוט שלה הוא כ-2,300 דונם והיא הוכרזה כמועצה מקומית בשנת 1958.

ציטוטים

”זכינו להיבחר על ידי הרבי להיות שליחים שלו בארץ הקודש.“

הקשר הרב דורי