מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

השליחות בטולוז

אני וסבתי מרטה
מרטה וקלוד
סיפורה של מרטה סבתי

שמי מרטה, נולדתי בשנת 1943 בעיירה מאר דל פלאטה

"מאר דל פלאטה (בספרדית: Mar del Plata; מילולית: "ים הכסף") היא עיר בפרובינציית בואנוס איירס בארגנטינה. היא שוכנת לחוף האוקיינוס האטלנטי, כ-400 ק"מ דרומית לבירה, בואנוס איירס. העיר משמשת כמרכז דיג ונחשבת לאחד מאתרי הנופש הגדולים במדינה. בשנת 2010 התגוררו בה כ-614 אלף תושבים, והיא הייתה העיר השביעית בגודלה בארגנטינה". (ויקיפדיה)

המעבר לצרפת עם קלוד בעלי בשליחות

הגענו לטולוז, הייתה לי מעט מאוד שפה, לא ידעתי צרפתית. קלוד בעלי היה עסוק מאוד בעבודה אז נרשמתי לאוניברסיטה לזרים כדי ללמוד את השפה. הלכתי במשך שלושה חודשים ללימודים, אבל האוכלוסיה של האוניברסיטה לא הייתה טובה. אז החלטנו שאני הולכת ללמוד בבית ספר "אליאנס פרנסס" (בצרפתית). גם שם לא היה מעניין כל כך אז החלטתי ללמוד צרפתית לבד בעזרתו של קלוד בשעות בהם היה בבית. כעבור שנה, בטולוז, אחרי שאני צופה בתכניות טלוויזיה, קוראת ספרים, קולנוע, שיחות עם קצת חברים נחמדים, אפילו שהיה קשה, התחלתי לשלוט בשפה.

כשהרגשתי בטוחה יותר בשפה הצרפתית, התחלתי לללכת לחוגים ופתאום שמחתי לשמוע את עצמי פשוט מדברת צרפתית. זה פתח לי המון דלתות והזדמנות להכיר תרבות חדשה. התחלנו ללמוד ריקודי טנגו, דבקה עם מורה ארגנטינאית בצרפת. באותו תקופה היינו נוסעים הרבה במדינות שונות ברחבי העלם. ראינו מדינות שונות ואפילו הצלחנו להגיע להוואי.

 הנסיעה למרוקו – מסע שורשים של קלוד

באחת הנסיעות שהייתה למרוקו, לעיר רבאט, עיר הולדתו של קלוד. הצלחתי להכיר את בית הספר בעיר רבאט ואת הכיתה שבה קלוד למד כשהיה ילד, זה היה גם בית ספר שאבא של קלוד ניהל, הוא היה מנהל בית הספר. שוחחנו שם עם אחד האנשים, שבמקרה הוא היה אותו בן אדם ששמר על בית הספר, כשהיה צעיר מאוד, זה היה באותו מקום בדיוק כשהם נפגשו. הם התרגשו עד דמעות בפגישה בינהם, זה היה מסע שורשים לקלוד לעיר הולדתו.

הזוית האישית

מעין מביא את סיפורה של סבתא מרטה על השליחות בטולוז.

מילון

טנגו
טנגו הוא ריקוד לזוג, שמקורו בבואנוס איירס ובמונטווידאו.

מאר דל פלאטה
מאר דל פלאטה (בספרדית: Mar del Plata; מילולית: "ים הכסף") היא עיר בפרובינציית בואנוס איירס בארגנטינה. היא שוכנת לחוף האוקיינוס האטלנטי, כ-400 ק"מ דרומית לבירה, בואנוס איירס. העיר משמשת כמרכז דיג ונחשבת לאחד מאתרי הנופש הגדולים במדינה. בשנת 2010 התגוררו בה כ-614 אלף תושבים, והיא הייתה העיר השביעית בגודלה בארגנטינה.

ציטוטים

”פתאום שמחתי לשמוע את עצמי פשוט מדברת צרפתית.“

הקשר הרב דורי