מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

השירות הצבאי של סבא וסבתא

סבתא אהובה והנכד יונתן
סבתא אהובה בשירותה הצבאי
משלחת סיוע צבאית לעזרת נפגעי רעש האדמה בגואטמלה

סבא אמיתי התגייס לצבא בשנת 1969 והשתתף במלחמת ההתשה בסיני, מלחמת יום כיפור בשנת 1973, ובמלחמת לבנון הראשונה בשנת 1982. אמיתי היה קצין בחיל האוויר וקיבל אות הוקרה כקצין מצטיין, היה בקורס טיס ולאחר מכן היה בחיל רגלים.

סבתא אהובה התגייסה לצבא בשנת 1971. היא שירתה כשרטטת וגרפיקאית במבצעים. במלחמת יום כיפור התנדבה בבית חולים ועזרה לפצועי צה"ל.

למשפחתנו מאוד חשוב לתרום למדינת ישראל ולהמשיך להיות דוגמא לנכדים שלנו ולדור ההמשך.

תמונה 1
    
תמונה 2

סבא אמיתי מספר על משימה מרגשת במהלך שירותו הצבאי:

בין המשימות הרגילות שהיו לי כקצין בחיל האוויר נקראתי מדי פעם למשימות מיוחדות. לפני כ-40 שנה בחורף, אירע רעש אדמה חזק מאד בגואטמלה. רבבות אנשים נשארו ללא קורת גג. מדינת ישראל אירגנה משלוח של ציוד רפואי ושמיכות שהוטס במטוס מיוחד של חיל האוויר לגואטמלה. באחריותי היה לאבטח את המטוס ואנשי הצוות.

לאחר העמסת כל הציוד המראנו ואחרי שעות רבות נחתנו בשדה התעופה גונדר שבניו פאונדלנד בקנדה  הנקראת ה״שפיץ״ או הקצה של קנדה. מזג האוויר היה קפוא ורוחות עזות קיבלו את פנינו. לאחר תדלוק המטוס התחלנו בהמראה. המטוס רץ על המסלול ולא הצליח להתרומם! והנה אנחנו רואים את קצה המסלול. את גלי הים הסוער. !! המסלול כמעט מסתיים – המטוס עדיין נוסע על הגלגלים נוגע במסלול ובשנייה האחרונה המטוס מצליח להתרומם ולהמריא!

צעקות שמחה ומחיאות כפיים של כל הצוות!!!

זאת היתה הפעם הראשונה בחיי שהרגשתי פחד – הייתי בטוח שאנחנו מתרסקים…לאחר ההמראה המטוס המשיך ליעד וכשנחתו בגואטמלה חיכה לנו על המסלול נשיא המדינה ומשלחת גדולה שהודו למדינת ישראל  על התרומה.

מסתבר כי התרגשות צוות המטוס שהצליח להמריא מגונדר היתה גדולה יותר!

הזוית האישית

סבתא אהובה השתתפה בפרויקט "שבעים סיפורים" שהתקיים בבית ספר ניל"י לכבוד שנתה השבעים של מדינת ישראל, במסגרת תכנית הקשר הרב דורי.

מילון

משלחת סיוע צבאית
צה"ל שולח משלחות סיוע עם ציוד לעזור במקומות מוכי אסונות טבע כמו רעידות אדמה. את המשלחות מובילים טייסי חיל האויר ומתלויים אליהם לעתים רופאים צבאיים ואנשי כוחות חילוץ.

ציטוטים

”זו היתה הפעם הראשונה בחיי שהרגשתי פחד...הייתי בטוח שאנחנו מתרסקים.“

הקשר הרב דורי