מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

השידוך של סבא ג'קסון וסבתא סוזן

מאיה ואימא שלה
סבא וסבתא בחתונתם
כשסבתי, סוזן, הפליגה באנייה, נמצא גם הבחור ג'קסון, הוא הגיע לישראל כדי לשרת בצבא.

הנכדה מאיה גלגובסקי מתעדת את סיפורם של סבא ג'קסון וסבתא סוזן דורה.

סבתא סוזן נולדה בשנת 1948 בבואנוס איירס שבארגנטינה להוריה משפחת (אודסר). סבא ג'קסון נולד בשנת 1938 גם הוא בבואנוס איירס,  עיר בירתה של ארגנטינה והעיר הגדולה ביותר במדינה. בחופה של העיר שוכן נמל מהגדולים בעולם.

רציתי לספר לכם על ההיכרות של סבא עם סבתא, כפי שסבי וסבתי סיפרו לי,

סבתא סוזן, בשנות ילדותה התגוררה בישראל עם משפחתה: אמה, אביה  ואחותה הקטנה.  אך, לאחר מספר שנים, כשסבתא הייתה כבר  בגיל הנעורים, החליטו הוריה לרדת מהארץ ולחזור לארגנטינה.

את הנסיעה לארגנטינה הם החליטו לעשות באנייה, משך ההפלגה באנייה היא ארוכה מאוד. אך, הם העדיפו להפליג באנייה ולא לטוס במטוס. באותו זמן שסבתא שלי הפליגה באנייה, נמצא גם הבחור ג'קסון, סבא שלי לעתיד, באנייה. סבא הגיע לארץ כדי לשרת בצבא הגנה לישראל, ובאותה עת הוא סיים את שירותו הצבאי, והוא החליט לחזור לארגנטינה, למשפחתו. השהות המשותפת באנייה הייתה ארוכה, הנסיעה ארכה כ- 20 יום. באחד הימים  סבא וסבתא נפגשו על סיפונה של האנייה, התפתחה ביניהם שיחה והם גילו ששניהם ילידי ארגנטינה. במהלך הנסיעה היה להם את הזמן להכיר אחד את השני.

כשהאנייה הגיע לחוף ארגנטינה ועגנה בנמל בבואנוס איירס, הגיעה משפחתו של סבא לפגוש אותו, לאחר תקופה ארוכה שהם לא ראו אותו. המשפחה של סבא כבר חיכתה לו בנמל, וסבתא נאלצה לפגוש אותם. לאחר מכן המשיכו להיפגש והחליטו להתחתן. הם התחתנו לפני 53 שנים. ונולדו להם שלושה ילדים: אמי ושני אחים גדולים.

סבא וסבתא ביום חתונתם

תמונה 1

הזוית האישית

מאיה גלגולובסקי: תודות לתכנית הנפלאה, זכיתי להכיר את סיפורם המעניין של סבי וסבתי.

מילון

בואנוס איירס
בואנוס איירס היא בירתה של ארגנטינה והעיר הגדולה ביותר בה. העיר היא חלק מהמטרופולין השנייה בגודלה בדרום אמריקה, גראן בואנוס איירס. בואנוס איירס שוכנת לחופי נהר ריו דה לה פלטה. נמל העיר הוא מהגדולים בעולם, ומשרת גם את פרגוואי ואורוגוואי שכנותיה של ארגנטינה

ציטוטים

”סבי וסבתי זכו להקים משפחה ולרוות נחת מילדיהם ונכדיהם.“

הקשר הרב דורי