מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

השושלת

אני וסבתי מרים.
סבתא רבתא, סבא וסבתא, אמי ודודתי.
שושלת האחיות במשפחה

אני הולדתי בשנת 1954 בבלץ שברוסיה ועליתי לארץ עם המשפחה בשנת 1973.

השושלת

אני בחרתי לספר על שושלת האחיות שלנו במשפחה.

לאמה של סבתא רבתא שלי, היו עוד שני אחים, בן ובת. יום אחד התלוננה הבת שיש לה כאבי בטן חזקים ושהיא אינה חשה בטוב, לא היה רופא בקרבת מקום. לאחר כמה ימים המצב רק הלך והחמיר והם נאלצו לנסוע איתה לבית החולים, לאחר מספר ימים היא נפטרה בבית החולים מאפנדיציט.

מאז נשבעה סבתא רבתא שלי שתהיה אחות כי היא רוצה לעזור לאנשים חולים כדי שלא יקרה להם כפי שקרה לאחותה.

שנתיים לאחר המקרה פרצה מלחמת העולם השנייה. המשפחה של סבתא רבתא שלי הצליחה לברוח לדרום רוסיה, אבל בזמן מסעם לרוסיה מת אביה משחפת. כשהגיעו לדרום רוסיה סבתא רבתא שלי התחילה ללמוד איך להיות אחות כדי שאם במקרה אחד ומבני משפחתה יחלה היא תוכל לעזור לו. היא הייתה אחות מנקודת זמן זו ועד שיצאה לפנסיה.

בתקופה הזו הספיקה להתחתן ולהביא לעולם את סבתא רבתא שלי ועוד שני ילדים. מאז שסבתא רבתא שלי נולדה ידעה אימה כי הילדה תהיה אחות ומאז היא דחפה אותה ללמוד איך להיות אחות ובסופו של דבר היא הייתה אחות.

היא הביאה לעולם את סבתי ועוד אח אחד. היא דחפה את סבתי להיות אחות גם.

היא הביאה לעולם את אמי ועוד שתי אחיות וגם אותן דחפה להיות אחיות אך רק שתיים מהן עדיין אחיות- אמי והאחות הקטנה ביותר הדר.

אימא שלי התחתנה והביאה לעולם אותי ואת שלושת האחים שלי.

אני לעומת זאת עדיין צעירה ולא החלטתי עדיין מה אני רוצה להיות כשאהיה גדולה, אבל סביר להניח שאני אהיה אחות ואמשיך את השושלת.

הזוית האישית

מילון

שחפת
היא מחלה זיהומית ומדבקת, הפוגעת בדרך כלל בריאות, אך יכולה לפגוע גם באיברים אחרים כגון: המוח, הכליות או עמוד השדרה. ההדבקה מאדם לאדם נעשית דרך הכיח של אדם החולה במחלה פעילה. (משרד הבריאות)

ציטוטים

”"סבתא מאוד גאה להיות אחות"“

הקשר הרב דורי