מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

השבת השחורה – נפגעתי בפיגוע באיסטנבול

סיום קשר רב דורי אולפן שרת
אני מורה בבית ספר אשתי ובני
על-יד בית הכנסת הייתה מכונית תופת מלאה בחומר נפץ.

שמי יוסף מנדה, עליתי לארץ בשנת  2004 מאיסטנבול שבתורכיה

מצגת סיפור חיי  אותה הכנתי עם התלמידים החונכים בתכנית הקשר הרב דורי

אני עם המנחה שלי , דיין שלומוב

תמונה 1

 

פה עברה הילדות שלי ….. זוהי איסטנבול…..תורכיה, איסטנבול, ברחוב טשוקאיואי 110 שם ביליתי את ילדותי

תמונה 2

העיר איסטנבול

איסטנבול (?stanbul) היא העיר הגדולה בתורכיה. זו אחת הערים העתיקות בעולם, יש כמה מקומות שמאפיינים בעיני את העיר: תחנת רכבת באיסטנבול ", הגשר שמחבר בין אסיה לאירופה" BOGAZICI באיסטנבול. איסטנבול ממוקמת בקרבת שבר צפון אנטוליה – שבר פעיל האחראי למספר רב של רעידות אדמה בשנים האחרונות. קירבת העיר לים השיש מגביר את הסיכון לעיר שכן בעקבות רעידות אדמה עשויה העיר להיפגע מגלי צונאמי.

בשנת 1933 למדתי במכללה אמריקאית .

בהמשך שרתי בצבא התורכי, שרתי בצבא, במזרח תורכיה. הייתי בדרגת קצין בצבא התורכי.

חיי משפחה

ב – 1958 התחתנתי עם רוזט מזרחי. בשנת 1961 נולד בני הבכור, שמו אבי, בשנת 1963 נולד בני השני,שמו ניסו. שני בניי סיימו את לימודיהם בבתי הספר בתורכיה. אחרי הצבא הם עזרו לי בעסקים.

בתמונה אני מורה בבית ספר. אשתי, בני הבכור ואני בכפר "מראש" בו עבדתי כמורה בבית הספר.

 תמונה 3

זמנים קשים ……………..

בשבת, 15.11.03 הייתי בבית כנסת "שישלי". על-יד בית הכנסת הייתה מכונית תופת מלאה בחומר נפץ.בפיצוץ נהרגו שישה אנשים והשאר שכבו פצועים, הייתי בין הנפגעים בפיצוץ

לפעמים זה כואב להיות יהודי בעולם הזה ……….

תמונה 4

מיד לאחר הפיגוע

אחרי הפיצוץ לקחו אותי לבית החולים האמריקאי באיסטנבול. הפיגוע ,הפציעה וכל מה שעברתי, זרזו את החלטתי לעלות לארץ. ב – 12 במאי 2004 הגעתי בגפי לארץ. תחילה כתייר ואחר – כך כעולה חדש. הגעתיישירות לעיר בת – ים.

אני גר בבת ים, ברחוב יצחק שדה 9 דירה 7. למזלי, טוב לי פה. הממשלה עוזרת לי, כי אני פנסיונר. אני מאוד שמח ואני חושב , שהייתי צריך להגיע קודם, לפני שנים רבות. אני גאה להיות אזרח במדינת ישראל. התחלתי פרק ב' בחיי ואני מרגיש כאילו נולדתי מחדש. עכשיו אני לומד עברית באולפן "שרת". אני לומד להשתמש במחשב במסגרת הפרויקט "הקשר הרב דורי".

אני אוהב את ישראל בכל לבי !

תוכנית "הקשר הרב דורי"

שמחתי להשתתף בתוכנית "הקשר הרב דורי", שנתנה לי הזדמנות ללמוד להשתמש במחשב ולפגוש נערים ואנשים טובים. במהלך הפרויקט למדתי דברים חדשים והרחבתי את הידע שלי. גיליתי דברים חדשים על יחסים בין אנשים. רכשתי חברים חדשים והמון ידע, שילווה אותי המשך דרכי .

תודות:

ל"מורה שלי" בתוכנית – דיין שלומוב ולמיכאל חברו, שבאו לכל פגישה ברצון לתת ולקבל. לחדוה מנהלת האולפן ויהודית המורה המלווה על התמיכה והעידוד.

מילון

איסטנבול
היא העיר הגדולה בתורכיה. זו אחת הערים העתיקות בעולם.

ציטוטים

”לפעמים זה כואב להיות יהודי בעולם הזה ..........“

”אני אוהב את ישראל בכל לבי !“

הקשר הרב דורי