מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הרפתקה במקשת אבטיחים

אלונה וסבא משה
משה והדס ביום החתונה
סבא משה מספר על ילדותו בנתניה ועל ההיכרות עם אהובתו הדס

ילדות בנתניה 

גרתי בנתניה בבית פרטי עם חורשת אקליפטוסים מדהימה ומקשות אבטיחים.

יום אחד חבר מבוגר שלי בשם אלי הציע לי ולנחום, שאנו חברי ילדות, שניכנס לאחת המקשות ונקטוף אבטיחים. ובכן, ערב אחד הגיע אלי ונתן לי ולנחום לכל אחד אולר וזה בכדי (כפי שהוא הסביר) לפני שקוטפים את האבטיח חותכים בו משולש עם האולר, מוציאים את המשולש וטועמים. אם מתוק לוקחים, אם לא מתוק מחזירים את המשולש למקום.

ערב ללא ירח, נחום ואני הלכנו אחרי אלי, והגענו לגדר של מיקשת האבטיחים. מצאנו פרצה בגדר אלי נכנס בזחילה ואנו אחריו. אני לצד ימין, נחום לצד שמאל ואלי התקדם ישר לכיוון מרכז השדה. מצאתי אבטיח חתכתי בו משולש. מאחר והאבטיח היה כל כך גדול גלגלתי אותו לעבר הפרצה, יצאתי בזחילה וחיכיתי, נחום הופיע וגם זחל החוצה עם אבטיח.

פתאום שמענו נביחות כלבים וראינו את אלי רץ לכיוון הפרצה כששני כלבים גדולים רודפים אחריו. הוא זינק לפרצה בגדר אך לא הספיק לעבור דרכה כששני הכלבים נושכים לו את הישבן, צעקות הכאב שלו כנראה הבריחו את הכלבים, משכנו אותו ובקושי רב עזרנו לו ללכת, כשהוא זב דם וצועק מכאבים. הבאנו אותו למגן דוד אדום ושם טיפלו בו.

מאז נחום ואני לא העזנו להתגנב למקשות אבטיחים. אנו היינו בני 11, האירוע הנזכר לעיל היה בשנת 1955.

 שלשיית החברים

תמונה 1

איך הכרתי את אהובתי הדס

הייתי חייל ובאתי לבקר את הדודה שלי. יום אחד הדודה סיפרה לי שהגיעה משפחה נחמדה מדרום אפריקה  והם גרים מעליהם.

כמדי שישי הם היו יושבים לשתות קפה במרפסת. אני הגעתי מהצבא ופתאום פגשתי נערה נחמדה ויפה בת 16 וחצי, אני הייתי בן 19 והיא רקדה ריקודים סלונים. לחברה שלי כל שישי הייתה מסיבת ריקודים סלוניים. השנה הייתה 1963 תקופת הביטלס ואסקימו לימון.

תמונה 2
בחוף הים

הזמנתי אותה ל"חברה" וכך התחלנו מדי פעם לצאת כמה שיתאפשר בסופי שבוע מהצבא. התאהבנו אחד בשני ויצאנו כזוג חברים ואוהבים עד שסיימתי את השירות הצבאי.

מאחר שהורי "ירדו" לארה"ב התכוננתי לנסוע אליהם, אנחנו נפרדנו בשדה התעופה כשאני מבטיח לה שאחזור להתחתן איתה והיא צחקה. שלוש שנים אחר כך חזרתי לארץ לחופשה נפגשנו, טיילנו והתאהבנו מחדש. לאחר מסיבת אירוסין קבענו שתוך שישה חודשים נתחתן. בעשרה בינואר 1967 התחתנו ולאחר ירח דבש קצר בארץ טסנו לארה"ב. שם הולדנו את בנותינו: ג'וי יונית ורונה.

לאחר 12 שנה חזרנו לארץ והמשכנו את חיינו בקיבוץ עין גדי.

תמונה 3

הזוית האישית

אלונה: היה לי כיף בזמן איכות עם סבא לדעתי זה חיזק את הקשר בינו לביני.

סבא משה: חוויה נפלאה, קשר רב דורי שחיזק את הקשר בינינו. אני למדתי עליה והיא למדה עלי.

מילון

ריקודים סלוניים
ריקודי זוגות המבוססים על סגנונות ריקוד מכל רחבי העולם, לדוגמה: סלסה, טנגו, ואלס ורומבה.

ציטוטים

”מאז נחום ואני לא העזנו להתגנב למקשות אבטיחים“

הקשר הרב דורי