מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הרופא האליל במרוקו

מימון וסבי חיים
מימון בביקורו במרוקו
סיפורו של מימון

מימון אבו קרט הוא חברו הטוב ביותר של סבי, ונהנתי לשמוע ולתעד את סיפורו.

מימון אבוקרט נולד בשנת 1947 בתאריך 15.12.1947. מקור השם הוא מימונה. מימון נולד בכפר "גולמימא" שבהרי האטלס באפריקה. מימון הוא הבן הצעיר במשפחתו, למימון יש 2 אחיות ו2 אחים, שמות האחים והאחיות שלו הם: שרה, חוה, יצחק ומשה.

את רוב השנים הוא בילה בעיר צפת אליה הוא הגיע ממרוקו בגיל 5, בצפת הוא גדל בשכונת כנען ושם הוא גדל ולמד עד כיתה ח'. בהתחלה הוא דיבר מרוקאית ודי מהר למד את השפה העברית. אמו הייתה שרה לו שיר ערש במרוקאית הוא לא הבין את המילים אבל אהב את הלחן.

מימון שיחק בילדותו במשחקי 5 אבנים, גולות ובקלאס, הוא היה משחק עם החברים בשכונה, התחביב העיקרי שלו היה איסוף בולים. מימון הלך לגן ילדים רק לחצי שנה, הוא למד בבית ספר יסודי כי"ח – כל ישראל חברים. בהתחלה למד בתיכון עירוני צפת ואחר כך למד בביס' פנימה "כפר הנוער הדתי". היה לו טקס בר מצווה בתאריך 3.9.1960, "במועדון הקשיש" בכנען. עבודתו הראשונה הייתה מורה מדריך, הוא למד בסמינר למורים.

האירוע בברית המילה של מימון

כשמימון נולד הייתה התרגשות גדולה. כולם התכוננו לקראת ברית המילה. כשהגיע יום הברית אביו היה הסנדק, יום למחרת נפטר אביו בפתאומיות, כולם היו בהלם ואמרו לאמו כי מדובר בעין הרע.

כשחלפו השנים ומימון הגיע לגיל שנתיים הוא חלה מאוד ואף אחד לא הצליח לרפאו. אז המליצו לאמו על רופא אליל שגר כשעתיים רכיבה על חמור ממקום מגוריהם. כשהגיעו הרופא ישר לקח אותו מבלי לומר מילה לקח תערובת צמחים בעזרת עצם של כלב חימם אותה היטב ומרח על מצחו. מספרים כי מימון לא הגיב. לאחר מכן אמר הרופא האליל לאמו כי יחזרו לביתם וכשיגיעו יבדקו אם מימון נותן שתן. אם הוא ייתן שתן אז הוא נרפא והכל בסדר ואם לא ללכת ישר לבית העלמין כי הוא ימות. הדרך עברה בחרדה גדולה מאוד של האם ובערך כ – 500 מטר לפני שהגיעו הביתה אמו הרגישה משהו חם על ידה, אמו שמחה מאוד כי ידעה שמימון יחייה.

מימון בביקורו במרוקו

תמונה 1

הזוית האישית

אריאל: נהניתי לשמוע סיפור מרתק מחברו הטוב ביותר של סבי.

מילון

רופא אליל
אדם המתיימר לרפא באמצעות כשפים או לחשים

ציטוטים

”אדם המתיימר לרפא באמצעות כשפים או לחשים...“

הקשר הרב דורי