מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הרומן הרומנטי של סבא וסבתא

סבתא וסבא בחתונתם.
טבעת האירוסין שסבתא קיבלה מסבא.
ההכירות, מקום המפגש והסיום.

שמי אורלי, שרה אוסטר אני משתתפת בתכנית הקשר הרב דורי.

בוקר טוב, הסיפור שאני רוצה לספר לך זה סיפור של אהבה ובכוונה לא בחרתי בדבר גשמי שאמרו שעובר  במשפחה כי אהבה לדעתי היא הדבר הכי חשוב.

את סבא אני הכרתי במסיבת סילבסטר מהממת שנערכה בוילה ענקית בכפר שמריהו, רציתי לספר לך על זה מפני שהסיפור שלנו היה כמו הרומן הרומנטי. אתה לא מכיר את זה אבל פעם הייתה סדרת ספרים שנקראה רומן הרומנטי, כל ספר סיפר על בחורה שרצתה גבר בהתחלה היה קשה אבל תמיד סוף הרומן היה פנטסטי. לכן אני מדמיינת שהסיפור שלנו כמו הרומן הרומנטי.

אני הייתי בת 18 וסבא היה בן 27.

הכירו לי משהו מאוד מאוד נחמד שרצה לצאת איתי כבר הרבה זמן אבל אני לא רציתי לצאת איתו כי הוא היה חלש ורזה אני מאוד אהבתי גברים עם חזות מרשימה, למרות שלא רציתי לבוא איתו למסיבה חברה שלי שכנעה אותי ואמרה: "תשמעי אורלי זה בחור איזה משפחה איזה בית הם גרים אבא שלו אמיד וכדאי לך וכדאי לך וכדאי לך".

ואתה יודע הזמן עושה את שלו ונכנעתי, אני לא הרגשתי חיבור לבחור הזה והוא כנראה הרגיש זאת אז באמצע המסיבה הוא בא אליי ואמר לי: "כואב לי קצת הראש אני לא מרגיש טוב אני חושב שאלך. את רוצה שאקח אותך הביתה?". החברים שלי אמרו מיד שאני לא רוצה ללכת ובחור בשם שלום אמר אל תדאג אני אקח אותה הביתה ואז הוא קם והלך.

ראיתי במסיבה הזאת שמישהו עוקב אחריי לכל מקום שאני הולכת, אמרתי לחברה שלי: תראי הבן אדם הזה לא עוזב אותי, אני נכנסת למטבח הוא הולך אחריי חברתי אמרה מה אכפת לך שימי לב הבחור לא נראה רע בכלל.

בשלב מסוים יצאתי החוצה לחצר שהייתה מהממת בוילה הזאת היא הייתה שייכת למשפחה ידועה שהשקיעו בבית הזה את הנשמה שלהם, על כל הדשא היו מפוזרות בקתות קטנות על כל בקתה טיפסו שושנים אדומות כמו בסרט חלף עם הרוח פעם זה היה מיועד לקריאת ספרים. ישבתי קצת בשקט באחת הבקתות מאוד נהניתי מיופיו של הטבע ואז הרגשתי שמשהו בא ומתיישב לידי זה היה סבא שלא ויתר.

התפתחה ביני לבין סבא שיחה מכיוון שאני הייתי קצת שוויצרית וגם לסבא לא היה חסר דבר מהאופי הזה אז הוא התחיל לשאול אותי מאיפה אני? וכשאמרתי לו רמת גן הוא קפץ על המציאה מאחר והוא היה רמת גני הדו שיח בנינו היה דו שיח של קנטרנות ודווקא זה מצא חן בעייני, כי הוא לא התחנף אליי כמו הגברים האחרים הוא שוחח איתי והיה מאוד נחמד נכנסנו פנימה למסיבה והמשכנו לרקוד ופתאום שמתי לב שיש לו גם בת זוג הוא לא היה לבד. היה לי מאוד לא נעים מאחר והרגשתי שהיא עצובה כך שהמשכתי לרקוד עם החברים שלי. פתאום הוא ניגש אליי ואמר שהוא מבין שבן הזוג שהגעתי איתו הלך ולכן הוא מבקש לקחת אותי הביתה, קצת חששתי אבל החברים שלי אמרו שאין לי מה לדאוג ושהם מכירים אותו.

המסיבה נגמרה, כולם יצאו למכוניות, סבא פתח לי את הדלת האחורית, התברר שחברה שלו ישבה מקדימה שתינו לא הבנו מה קורה. סבא הביא את החברה לביתה ואז המשכנו לביתי. הוא שאל אותי מתי ניפגש שוב ואמרתי לו שקשה לי עם הזקנקן שיש לו וחוץ מזה מחר אני וכל החברים שלי בבריכה. סבא אמר לי שהזקן איתו כבר כמה שנים ולכן הוא אוהב אותו מאוד וגם את המראה הבוגר שלו. נפרדנו לשלום בידיעה שלא אראה אותו שוב בגלל אי ההסכמה החזותית שלנו.

למחרת בשבת כשקמתי הבנתי ששכחתי לתאם עם משהו שיקח אותי לבריכה ופתאום צפצוף. ראיתי משהו לא מוכר, אבל הוא קרא לי לרדת זה היה הקטע פתאום ראיתי את סבא בלי זקן הוא היה אחד הגברים היפים בתל אביב לקחתי בגד ים נסענו לבריכה וכך התחיל הרומן שלנו עם עליות וירידות עם וויכוחים עם אהבה עד שהתחתנו אחרי ארבע שנים קיבלתי מסבא שתי טבעות יפות.

אני ממש לא ידעתי מכלום, הכל סבא אירגן. המשפחה שלו הייתה ותיקה ברמת גן והוא הכיר כל מקום שם, רמת גן הייתה קטנה וכולם הכירו את כולם.

התחתנו באולמי ביאליק ברמת גן זה היה אולם ענק וחצר עם במה שמו לי כיסא כולם באו לברך ואחרי החופה כולם ירדו לאכול לרקוד ולשמוח. סבא ידע שסוג הפרחים שאני הכי אוהבת זה סחלבים היה קשה מאוד להשיג את זה בארץ ,הוא הזמין באופן מיוחד שיהיה לי שמח.

ביום חתונתנו

תמונה 1

כל החיים שלנו הייתה חופשה אחת גדולה היינו זוג אמיד, כל שישי שבת ישנו במלון דן אכדיה בקיסריה כל בוקר שבת היינו מבלים בבריכה עם כל החברים שהיו באים לשם היה ממש כיף ומגניב. בזמנו לא היה מקובל לטוס הרבה לחו"ל כמו היום אז היינו טסים הרבה לאילת שם גם היינו בירח דבש שלנו מאוד נהנינו עשינו את כל הדברים הכי טובים וכיפים שאפשר לעשות.

הזוית האישית

תום: היה כיף מאוד לעבוד עם סבתא, ולהכיר את סיפור המפגש עם סבא. מאחר וסבא נפטר לפני שנתיים והיה לי קשר חזק איתו.

מילון

חברה
קבוצת אנשים שהם חברים אחד עם השני ומבלים ביחד

ציטוטים

”כן שאהבה חשובה יותר מהכול“

הקשר הרב דורי