מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הקשר של המשפחה למדינה

תמונה של המשפחה בלונדון כשהאח הקטן נולד
אמי ואני
מאירלנד ללונדון וחזרה לירושלים

שמי יהודית שרון. אני משתתפת בתכנית הקשר הרב דורי, סיפורי עוסק בסבי.

בסוף המאה ה-19 סבא שלי היה חייב לברוח מהצבא הרוסי והוא הגיע ליפו. סבתא שלי חיפשה שידוך ואבא שלה שלח אותה מליטא ליפו למצוא שידוך יהודי. סבתא וסבא מצאו אחד את השני ביפו ושם הם התחתנו. לאחר כמה שנים הם חזרו לאירופה, אך כל חייהם הם התגעגעו לארץ ורצו לחזור.

אבא שלי, שהיה הבן שלהם, גדל באירלנד וספג את הגעגועים שלהם לארץ. כשהוא היה בן 16 והוא הודיע להם שהוא עולה כדי לבנות את הארץ. אבא שלו ביקש ממנו שקודם ילמד מקצוע ואז יעלה לארץ ישראל. אבי למד להיות רופא שיניים ופתח מרפאה בלונדון, בירת אנגליה. הוא התחתן ולא עלה לארץ, לכן אני גדלתי באנגליה במקום בארץ. אבל החלום של אבא שלי היה לעלות לארץ וזו האווירה שאני והאחים שלי גדלנו בה. בסופו של דבר, סבתא שלי עלתה לארץ, לירושלים, וההורים שלי עלו בעקבותיה.

בגיל 16 המשפחה באה לירושלים לבקר את סבתא שלי ובביקור הזה אני הרגשתי שישראל היא הבית שלי. כשסיימתי את האוניברסיטה, קיבלתי מלגה לבוא לירושלים ללמוד. אחותי כבר התחתנה עם ישראלי וגרה בתל אביב. אני פגשתי במקרה את בעלי, שהוא ישראלי ולמד בזמן הזה בלונדון. שמונה חודשים אחרי שעליתי לארץ התחתנו בירושלים. לאורך כל השנים המסירות הייתה ערך חשוב במשפחתי. אבא היה מאד מסור גם למקצוע שלו וגם למשפחה שלו הם מאד תמכו גם במשפחה המורחבת.

הזוית האישית

ליאל: הייתה חוויה מיוחדת, זו פעם ראשונה שאני מלמד מבוגרים. נהנתי מאד מהסיור בבית התפוצות.

יהודית: המפגשים היו אתגר מיוחד. רציתי לספר את הסיפורים שגם יענינו את ליאל. ההיסטוריה של הדור שלי היא זרה להם.. החלק שבו ליאל לימד אותי מחשבים, זו הייתה חוויה טובה. מאד התרשמתי מהיכולות הרבות שלו.

יהודית שרון תרמה סיפור נוסף למאגר המורשת, לקריאתו לחצו על הקישור: 

העופר- ג'ודי (יהודית) שרון

בתקופה של מלחמת ששת הימים – ג'ודי (יהודית) שרון

מילון

ליטא
רפובליקת ליטא היא רפובליקה בצפון אירופה. ליטא גובלת בלטביה, בלארוס, פולין ורוסיה (קלינינגרד). היא ידועה כאחת המדינות הבלטיות, יחד עם אסטוניה ולטביה. בשנת 2004 הצטרפה ליטא לברית נאט"ו ולאיחוד האירופי. ליטא היא המדינה הבלטית הראשונה מבין מדינות ברית המועצות לשעבר, שהפכה למדינה עצמאית ב-11 במרץ 1990 (שנה לפני התפרקות ברית המועצות). (ויקיפדיה)

ציטוטים

”להיות נוכחים בחיים אחד של השני - משהו שחשוב למשפחה שלי“

הקשר הרב דורי