מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הקשר הרב דורי של סבא יוסף ואלון תושיה

סבא יוסף
מצעד צה"ל הראשון
סיפורו של יוסף תוסייה כהן

בועז, רפי ויגאל בחיפה. למדתי בבית ספר יסודי ואחר כך בבית ספר מקצועי בסמ"ת. אהבתי לרוץ ולטפס על עצים ואת הטיולים בירושלים ושחייה בים המלח הכי אהבתי. משמעות השבת אצלנו במשפחה התאספות של כל המשפחה ואכילת ארוחת ערב ביחד. אנחנו נערכים לשבת בכך שאנחנו מכינים אוכל מיוחד בשבת הולכים לבית כנסת.

המנהגים שלנו
יש לנו הרבה דברים שמייחדים אותנו כמו שאצלנו בבית בשבת אנחנו אוכלים בארוחת הערב בשר ובכלל בחורף אנחנו אוכלים חמין ובערב ארוחה חגיגית. מה שמייחד את השבת שלנו זה התאספות משפחתית. המנהגים שאנחנו משמרים מבית הורינו הם קידוש, ובשבת אנחנו הולכים לבית הכנסת.
כשבן גוריון הכריז על הקמת מדינת ישראל הייתי עדיין בחיפה וחגגנו את יום העצמאות בריקודים שירה וראינו את מצעד צה"ל.
תמונה 1
                                               גדוד מובילי הַפְּרָדוֹת במצעד צה"ל הראשון (ויקיפדיה)
אני זוכר את מלחמת העצמאות כי זה היה הקמת מדינת ישראל ומלחמה על מדינת ישראל וגם את ששת הימים כי בה נכבש הכותל בחזרה ואת מלחמת יום הכיפור אני זוכר כי במלחמה ההיא כמעט הפסדנו. התקופה היפה בחיי מאז קום המדינה הייתה קיבוץ גלויות שהיהודים מכל המדינות הגיעו והקימו אותה.
אני מאחל למדינת ישראל שתמשיך לשגשג ושיהיה שלום ושלווה.
מוקדש לסבי יוסף תושיה מאלון
העשרה:
מצעד צה"ל: "מצעד צה"ל הוא מצעד צבאי כללי של צבא ההגנה לישראל שהיה נהוג לעורכו במהלך עשרים וחמש שנותיה הראשונות של מדינת ישראל, ביום העצמאות."
תשע"ה 2015

מילון

מצעד צה"ל
מצעד צה"ל הוא מצעד צבאי כללי של צבא ההגנה לישראל שהיה נהוג לעורכו במהלך עשרים וחמש שנותיה הראשונות של מדינת ישראל, ביום העצמאות.

הכריז
הצהיר והודיע

ציטוטים

”התקופה היפה בחיי הייתה קיבוץ גלויות. היהודים מכל המדינות הגיעו והקימו מדינה“

הקשר הרב דורי