מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הפתעת מלחמת יום הכיפורים

סבא אליהו ויאתי
סבא אליהו חייל במלחמה
גוייסתי עם חבריי לפלוגה וכבשנו את רמת הגולן

סיפורו של אליהו דניאל

רקע – מלחמת יום הכיפורים

"מלחמת יום הכיפורים, פרצה ביום הכיפורים ה'תשל"ד, 6 באוקטובר 1973, בהתקפת קואליציה של צבאות מדינות ערביות כנגד ישראל, בהובלתן של סוריה ומצרים. המלחמה התרחשה בעיקר בסיני וברמת הגולן, ונמשכה עד 24 באוקטובר 1973, יום כניסת הפסקת האש לתוקף. חילופי אש נמשכו עד 26 באוקטובר בחזית המצרית בחצי האי סיני ועד 1974 בחזית הסורית ברמת הגולן." (ויקיפדיה)

אני רוצה לספר לכם על מלחמת יום כיפור. השתתפתי כחייל מילואים. כמו כולם הייתי בבית הכנסת! שהרי יום כיפור היה!

בסביבות השעה שתיים. המולה בכל מקום. מסתכלים החוצה אנשים רצים מפה לשם ואומרים שהמצרים פתחו במלחמה נגד מדינת ישראל. ברדיו כבר הודיעו סיסמאות של חיילי המילואים. כמובן הסיסמא שלי גם הייתה. בתום  הצום לקחתי את הציוד והתייצבתי במקום הכינוס. כמובן פגשתי שם חברים מהפלוגה, התחילו לחלק ציוד צבאי כולל נשק אישי.

היות והייתה היענות גדולה מצד האנשים ובמצבת הפלוגה היה ציוד רק לשמונים חיילים. כל הראשונים קיבלו ציוד והשאר הצטרכו להמתין. התלנו מלחמה ללא ציוד הולם לחיילים. בינתיים עלינו חלק מהפלוגה לרמת הגולן ללחימה נגד הסורים שהצטרפו יחד עם המצרים למלחמה נגד ישראל.

לאחר תום קרבות קשים הצבא שלנו הצליח להדוף את הסורים עם הרבה אבדות להם, ונכבשה רמת הגולן חזרה מידי הסורים.

בתום שירות של שישה חדשים רצוף חזרתי הביתה בשלום.

הזוית האישית

אליהו דניאל: מאוד נהניתי ללמוד עם איתי הנכד שלי בתכנית הקשר הרב דורי. למדתי ולימדתי אחרים. היה נעים לשמוע את הסיפורים של כולם.

מילון

היענות לגיוס
כולם רצו לבוא ולהתגייס למלחמה. לתרום כמה שיותר. מוטיבציה גבוהה.

מלחמת יום הכיפורים
מלחמת יום הכיפורים, פרצה ביום הכיפורים ה'תשל"ד, 6 באוקטובר 1973, בהתקפת קואליציה של צבאות מדינות ערביות כנגד ישראל, בהובלתן של סוריה ומצרים. המלחמה התרחשה בעיקר בסיני וברמת הגולן, ונמשכה עד 24 באוקטובר 1973, יום כניסת הפסקת האש לתוקף. חילופי אש נמשכו עד 26 באוקטובר בחזית המצרית בחצי האי סיני ועד 1974 בחזית הסורית ברמת הגולן. ויקיפדיה

ציטוטים

”כשכולם ביחד למען המטרה גם אם המצב קשה אין יאוש בעולם.“

הקשר הרב דורי