מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הפתעה של פעם בחיים

שושנה ודרור בפעילות חנוכה
שושנה בעברה
סיפור המתאר את ההפתעה שכל אחד החי במסתורין היה רוצה. כזו הפתעה לא מוצאים כל יום
שלום שמי שושנה חקמט. ברוב הסיפורים כתוב תאריך הלידה והגיל במשפט התיאור, אצלי אתם תגלו בהמשך. 
 
בתאריך ה- 20131222 השתתפתי באירוע ברית מילה משפחתי. אני גדלתי בידיעה שאני נולדתי באותה תקופה שבה אחייני נולד, האימהות שלנו התחלפו. כלומר אמי הניקה אותו ואמו הניקה אותי.
 
נחזור לסיפור, זוכרים את האירוע שסיפרתי עליו? באותו אירוע ב-20131222 פגשתי את אחייני והעלינו זיכרונות. תמיד מאוד סיקרן אותי למצוא את שנת הלידה שלי, אז שאלתי אותו באיזו שנה הוא נולד. כזכור אני ואחייני נולדנו באותה תקופה. הוא ענה לי שהוא נולד ב-1936, ליתר דיוק בדצמבר 1936, ואילו אני זכרתי כי יום הולדתי חל בט"ו בשבט, דהיינו, תחילת השנה. (זכרתי את זה לפי סיפורם של הוריי שסיפרו לי כי נולדתי ביום שבו הוציאו להורג את מלך עיראק). ידענו כי אחייני גדול ממני בחודשים ספורים וכך הבנו כי אני נולדתי בתחילת השנה שאחרי הולדתו. הבנו שנולדתי ב-1937. באותו רגע ההתרגשות עלתה על גדותיה. שמחתי בכל מאודי, השמחה הזאת הביאה אותי לכדי דמעה. בן אחותי, הכוכב של הסיפור, שמו גדעון בר-מושיע ואנו החזקנו קשר רופף. מאוד שמחתי לפגוש אותו. לבסוף גילינו שברית מילה אחת של נכד אחי יכולה לאחד בני משפחה מחדש. בזכות המפגש הזה חיזקנו את הקשר בינינו. אז זהו, כך גיליתי את גילי ואת השנה שבה נולדתי.
 
בעקבות המפגש התעוררה בי הסקרנות. ביום למחרת נפגשנו עם התלמידים והעלינו את הסיפור על הכתב. התלמידים הם תלמידי כיתה ו' שמשתתפים בתכנית הקשר הרב דורי. בבית הספר בן- גוריון שברמת-גן. זכיתי לפגוש את התלמיד דרור ספיר, הוא זה שלימד אותי ועזר לי לנסח ולכתוב את הסיפור הזה.?
 
תודה שקראתם ומקווים שנהניתם,
שושנה חקמט ודרור ספיר.

מילון

אחייני
בן אחותי

ציטוטים

”אחייני גדול ממני בחודשים ספורים“

הקשר הרב דורי