מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הפיצוץ בירושלים בה נהרגה אחותי לאה

סבא ברןך והאחים שלו ביום חתונתו
הנכד לירם במשחק כדורגל
תרגיל בצהלים

זה סבא שלי ברוך וסבתי יפה. זו תמונה כסבי היה בחור צעיר ושמח. באותם הימים שבהם התרחש הסיפור, זה לא היה פשוט. זה אירוע קשה בחייו. את סיפורו הוא מספר בגוף ראשון:

img-20170303-wa0002

סבא ברוך מספר:

"זה היה בשנת 1975. הייתי אז חייל בשרות הצבאי שלי. גדלתי אז בשכונת "הר ציון" בירושלים. את אותו היום לא אשכח לעולם. הייתי בתרגיל "בצאלים". התרגיל עבר מהר מאד והיינו אמורים לחזור לבסיס. לפתע קיבלנו הודעה שעל כל החיילים להגיע לכיכר ציון, מפני שהיה שם פיגוע של מחבל בתוך חנות בורקס. כמו כולם גם אני מיהרתי מאוד למקום. הייתי יחד עם חברי דני. כשהגענו לשם המחזה היה קשה. פצועים והרוגים רבים היו במקום. בלי לחשוב יותר מידי התחלנו לעזור בפינוי הנפגעים. האווירה היתה קשה. שקט מוזר שרר במקום. אנשים פחדו להתקרב וברקע נשמע קולות סירנות של אמבולנס מצפצפות… והלחץ גובר וגובר..

אחת מהנפגעות שהיו שם הייתה אחותי "לאה". לא ידעתי. לא יכולתי לתאר לעצמי שאני בסיטואציה הזאת. לצערי הרב אני פיניתי את גופתה מבלי לזהות אותה. רק מאוחר יותר כשאחותי לאה לא חזרה הביתה התחילה להתבהר התמונה הנוראית. קראו לי ולאשתי יפה שהיתה אז בחודש הראשון להריונה לבית החולים. שם גילינו שאחותי היקרה נרצחה. המקרה היה קשה ומצער מאוד.

לאחר כמה חודשים נולדה לי בת בכורה. האושר היה גדול אך מלווה בעצב. החלטנו לקרוא לה "לאה" על שם אחותי כדי לזכור אותה לעד.

הזוית האישית

סבי ואני החלטנו לכתוב את הסיפור הזה מכיוון שגם בשנותה כמו היום היה טרור שלא נפסק לא ידעתי שכך היה תמיד בירושלים עד היום לצערנו אנחנו חווים את הצער של הפיגועים ושכל יום יש משפחה שמאבדת אחים ילדים והוריםמאחל לנו ימים טובים ובעזרת השם שקט ושלווה בחיים

מילון

טרור
טרור הוא טקטיקה של מאבק אלים, המופנה בעיקר כלפי אזרחים, לשם השגת מטרות פוליטיות-חברתיות

ציטוטים

”מאחל לנו ימים טובים ובעזרת השם שקט ושלווה בחיים.“

הקשר הרב דורי