מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

העלייה של עליזה ממרוקו

סבתא הגיע לבית הספר עם אבי
מארכיון פתח תקווה
העלייה לישראל

העלייה  של סבתא עליזה לישראל  ממרוקו

שמי ישראל בסטיקר, אני משתתף בתכנית הקשר הרב דורי יחד עם סבתא עליזה אסולין. סבתא עליזה נולדה במרוקו בשנת 1936 בעיר מרקש, לבית משפחת אזולאי

סבתא מספרת שהעלייה ממרוקו לא הייתה קלה: "אני זוכרת שממרוקו ברחנו ממדינה למדינה, ביום היו מחביאים אותנו במרתפים ובלילה היו מעבירים אותנו למדינה אחרת, זה היה מסע ארוך עד שהגענו לארץ ישראל". סבתא עלתה לישראל בשנת 1962, כשהייתה בגיל 26, היא כבר הייתה נשואה עם משפחה וילדים. סבתא מספרת: "באתי כאם לחמישה ילדים. בתחילה גרנו בזיכרון יעקב, שם נולדו לי עוד חמישה ילדים.

בעלי עבד בחברת סולל בונה, במשך 11 שנים. יום אחד הוא קיבל דום לב בעבודה ונפטר. זו הייתה מכה קשה להישאר אלמנה ולדאוג לכל הילדים. פעם לא היה חוקי לקרוא לזה תאונת עבודה, לא הכירו בזה. אני קבלתי מהחברה פנסיה מהעבודה שלו, אבל היה קשה.

המעבר לפתח תקווה

סבתא מספרת על החיים לאחר פטירתו של סבא, כשהיא עברה לגור בפתח תקווה: "לאט לאט ה' עזר לי לגדל אותם, הילדה הקטנה ביותר הייתה בת חודש וחצי. היה לי קשה מאוד כי לא הייתה לי משפחה מלבד גיסתי שגרה בפתח תקווה. גיסתי מאוד עזרה לי וכך עברתי לעיר לפתח תקווה, שם גדלתי את ידי ושם אני גרה עד היום.

הזוית האישית

שמי ישראל בסטיקר, אני משתתף בתכנית הקשר הרב דורי יחד עם סבתא עליזה אסולין.

אני וסבתא בתכנית הקשר הרב דורי

תמונה 1

 

מילון

תרבח צ'חח
תצליח בריא

ציטוטים

”כל מה שאתה עושה בעולם הזה יעזור לך בעולם הבא“

הקשר הרב דורי