מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

העלייה של סבא וסבתא סיליה וישראל גפן

תמר עם סבא וסבתא בתכנית הקשר הרב דורי
סבתא סיליה עם ילדיה
בראשית...

סבא וסבתה שלי עלו ארצה בתאריך 15.11.1977 – ה' כסלו תשל"ח – הם היגיעו מלונדון אנגליה. כאשר הם הגיעו ללונדון, הם נסעו מיד למרכז קליטה בנתניה בשם מרכז קליטה בן יהודה.

סבא שלי היה בגיל 29 וסבתא הייתה בת 27. יחד אתם עלו הדוד שלי דוד, שהיה אז בן 3.5 שנים. סבתא שלי הייתה בהריון עם אמא שלי.

אמא שלי בילדותה

תמונה 1

עליה ארצה הייתה דבר קשה מאוד, מפני שעוזבים את כל החיים הקודמים, את כל החברים וחלק מקרובי המשפחה. סבא וסבתא שלי מאוד מאוד האמינו בהמשך קיומו של העם היהודי ולכן חשבו שמדינת ישראל היא  המקום היחיד שאפשר להיות יהודים בלי להתבייש.

במרכז הקליטה סבא וסבתא שלי גרו בדירה קטנה מאוד, כ-40 מטר. כל השכנים שם היו באותו מצב כמו סבא וסבתא. לא דיברו עברית, כל אחד דיבר בשפה אחרת, הם הגיעו מרחבי התבל. לסבא ולסבתא שלי היה נורא קשה לעבור לארץ ולעזוב את כל המשפחה מאחור, אבל לדוד שלי היה קשה במיוחד לעזוב את כל החברים שלו.

אמא שלי נולדה בארץ, שלושה חודשים אחרי העלייה של סבא וסבתא שלי.

אחרי 6 חודשים במרכז קליטה, סבא וסבתא שלי עברו לגור ברעננה. בהתחלה הם גרו בדירה בשכירות ואחר כך קנו דירה משלהם ועברו לשם. עברו שנים והם הביאו עוד ילד לעולם  את יהודה וכולם גרו ביחד באושר. אחרי כמה שנים הם עברו לבית פרטי עם גינה. סבא שלי עבד בחברת תרופות והיה מרבה לנסוע לחו"ל לעבודה. סבתא שלי עבדה במשרה חלקית בחברת יצוא כדי להיות בבית שלה כאשר הילדים שלה חזרו מבית הספר.

סבא שלי היה רוקח ועכשיו הוא בפנסיה. סבתא שלי עבדה בחברת היי-טק ועכשיו היא גם בפנסיה וגם מתנדבת בבית חולים כליצנית רפואית.

סבא וסבתא תמיד לוקחים אותנו לעשות חיים בכל מיני מקומות. בקיץ הם עשו לנו קייטנה עם כל בני הדודים שלי ובסוכות אנו תמיד נוסעים ביחד לטיולי משפחתי.

לסבא שלי יש אבא שהוא בן 102 שחיי באנגליה.

הזוית האישית

סיליה וישראל: זו תכנית מצוינת ואיפשרה לנו לבלות זמן נוסף זמן עם הנכדה שלנו, תמר.

מילון

מרכז קליטה
מוסד מגורים בו מתגוררים עולים חדשים מיד לאחר עלייתם לישראל.

ציטוטים

”מדינת ישראל זה המקום היחיד שאפשר להיות יהודים בלי להתבייש.“

הקשר הרב דורי