מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

העלייה של דניאלה סרבן לארץ

טיול משפחת סרבן באוסטריה (טיול מסורתי )
סיום הפקולטה להנדסה של סבתא וסבא ברומניה
סבתא דניאלה מספרת להראל

הסיפור של הראל ודניאלה

העלייה לארץ של משפחתי

משפחתי – סבא סבתא ואבי שהיה תינוק בן שנה וחצי ביחד עם הורי של  סבתי. הם עלו לארץ בסתיו 1975. העלייה אושרה על ידי שלטון הקומוניסטי ברומניה באותם שנים היות שהשלטון של ציאושסקו מכר את היהודים תמורת כסף וטובות משלטון האמריקאי. יציאת  היהודים אפשרה לרומניה לקבל סעיף ארץ מועדפת מבחינת מסחרית עם הרצות המערב  ככה המשפחה יגע לארץ ונקלטה למרכז  קליטה בפרדס חנה. שם הסבים שלי למדו עברית. התקופה של הלימודים שפת העברית והשעיה במרכז הקליטה הייתה אחד מהתקופות הקשות והיפות עבור משפחתי ומשם משפחתי עברה לחיפה בגלל מקומות העבודה של סבי וסבתי, אבא שלי היה בן שנתיים בהמשך הוא הלך לגן, לבית  ספר יסודי ולתיכון לאו בק ואחר כך  למד כעתודאי בתכניון.

תמונה 1

סבתי דניאלה בצעירותה

התאקלמות של משפחתי בארץ

אחרי סיום לימוד השפה העברית באולפן שהיה נמצא בחורשת השקמים בפרדס חנה משפחתי עברה לחיפה איפה שסבא וסבתא התחילו לעבוד במשרדי תכנון עבור תעשייה כימית. מהר מאוד סבא הגיא לניהול מחלקת תכנון מכני שתכנן רוב הציוד עבור בתי הזיקוק בחיפה ואשדוד מתחם רותם ומפעלי ים המלח. סבתא עבדה גם באותו תחום במשרד תכנון אחר. אחרי זמן קצר סבתא עברה לעבוד בחברת החשמל לתכנון תחנות הכוח באשקלון וחדרה. בזמן העלייה הגדולה של יהודי ברית המואצות משרד העבודה הקים בתי ספר לקליטת מהנדסים עולים וסבא השתתף בהדרכתם וקליטתם לעבודה(קראו לזה תכנית 2000).

תמונה 2

סבי ז"ל

חיי המשפחה בארץ

חיי המשפחה היו מלאים בטיולים בארץ ובחו"ל כל שנה הינו מטילים בחופש הגדול של אבי בחו"ל לסבי וסבתי יש המון חברים ומשפחה מפוזרים בכול מיני מקומות בעולם לשמחתי גם אני זכיתי להכיר ולבקר אותם. אהבת הספורט של סבא עבר בירושה לאבא שלי ולאח שלי ולי. אנחנו משחקים טניס כדור סל ואבא לוקח אותנו לסקי. הטיולים שלנו בעולם עם כל המשפחה מתאפיינת בהרבה טיולים רגלים וביקורים במוזאונים ואתרי מורשת של הארצות שמבקרים בהן.

באחד הנסיעות של משפחתי לחו"ל על מנת לצאת מין הארץ היה צריך אישור מהצבא ליציאה מהארץ. לילה קודם לנסיעה הגיע סבתא של אבא ושאלה "אתם לקחתם גם את הפסנתר אתכם?" סבא צחק ושאל "למה?" וסבתא ענתה" בגלל שעל הפסנתר שמים כל המסמכים הנחוצים לנסיעה": דרכון, כרטיס טיסה, כסף, ואישורים הנדרשים. למחרת הם נוסעים לשדה התעופה עם מונית וסבא בודק בתיק עם יש לו את כל המסמכים ולפתע מגלה שחסר לו האישור מהצבא. למזלו כבר היו מחשבים במשרד הפנים בשדה התעופה שם הוא מופיע כמשוחרר מהשרות – ככה התקדמות הטכנולוגיה היצילה את החופשה.

תמונה 3

אבא שלי שהיה קטן

 

תמונה 4

28.9.1975 –  יום העלייה לארץ של משפחתי

תמונה 5

תמונה 6

תמונה 7

     

תמונה 8

תמונה 9

יום ראשון בכיתה א' של אבי 197991

תמונה 10
תמונה 11

פסח 1980 בימית

תמונה 12

וגם כיום – טיול משפחת סרבן באוסטריה (טיול מסורתי בפסח) סבתא עם כל הנכדים במסעדה מקומית

קישור למצגת באתר ביה"ס "ניצני השרון"

הזוית האישית

סיפור העלייה של דניאלה סרבן לארץ תועד במסגרת תכנית הקשר הרב דורי עם הנכד הראל אופיר סרבן.

מילון

יובירה
אהוב שלי

ציטוטים

”לשבת ליד השולחן ולאכול יפה“

הקשר הרב דורי