מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

העלייה שלי מארגנטינה שווה סיפור

אני וסבי בבית
יומולדת 13 לאבא עם סבא וסבתא
העלייה של אבי והסבים שלי מארגנטינה

אדוארדו פיירשטיין מספר לעמרי פיירשטיין על סבא וסבתא רבא
"ההורים שלי נולדו בארגנטינה. אמא שלי הייתה מנהלת חשבונות ואבי היה פרופסור לפילוספיה. הייתה לי ילדות רגילה, ילדות בלי עושר ובלי עוני. למדתי וסיימתי את כל שנות לימודי בבית ספר. בסוף שנת לימודי בתיכון, נפטר אבי ז"ל .
 
לאחר מותו, המשכתי בלימודי והתחלתי ללמוד באוניברסיטה את מקצוע רפואת שיניים. בשנת 1973 התחתנתי ונולד לנו בן ושמו אריאל. רצינו לעלות לארץ ישראל. בשנת 1977 התחלנו את התכנון וההכנות לעליה לארץ ישראל.
 
התכנון וההכנות נמשכו כשנה שלמה. הגענו ארצה שנה לאחר מכן. הגענו בארץ למרכז קליטה. למדנו עברית בארץ במרכז קליטה, ברחובות ושם גם גרנו באותה תקופה. התחלתי לעבוד בתור רופא שיניים בקיבוצים השונים בסביבה ובקופות חולים.
 
בשנת 1980 עברנו לגור בבת ים,, למרות גילי וכבר נשוי עם ילד, באותה שנה התגייסתי לשרות צבאי בתור רופא שיניים. בשנת 1984 החלטנו לעבור דירה ועיר, עברנו לגור בעיר חיפה. בחיפה, עבדתי גם כעובד צה"ל בצבא וגם באופן פרטי.
 
בסוף שנת 1986, שוב החלטנו לעבור דירה ועיר, עברנו לגור בכרמיאל. שם אריאל , בננו למד בתיכון , סיים לימודיו והתגייס לצבא. אחרי השרות הצבאי הוא עבר לגור בבאר שבע.  שם למד באוניברסיטת באר שבע, סוציולוגיה, לתואר ראשון. אריאל התחתן בשנת 2003 ונכדי עמרי פיירשטיין.
יצאתי לפנסיה, ועברתי שוב לגור בחיפה בשנת 2014 , שם אני גם עד היום. 
 
עמרי פיירשטיין מספר: "אריאל הוא אבי, הוא התחתן עם אמי בשנת 2003 ואני (הכותב) נולדתי שנתיים לאחר מכן בשנת 2007. השנה אני משתתף בתכנית הקשר הרב דורי יחד עם סבי אדוארדו פיירשטיין.

מילון

בואנוס איירס
אוויר טוב

ציטוטים

”חיים עם ילדות רגילה יכולים לגרום להיסטורייה“

הקשר הרב דורי