מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

העלייה שלי לארץ ישראל

פיפין ודניאל
חתונה אזרחית שלי באלג'יר
עלינו לארץ בחודש מאי 1961

פיפין היא הבכורה בבית והיו לה עוד 5 אחים. הילדות הייתה מאוד טובה. עיר הולדתה הייתה עיר גדולה  בשם אוהו הקרובה לעיר אלג'יר. פיפין מספרת:
 
"היינו תחת שלטון נוצרי ולא חששנו. באלג'יר  היה בית כנסת גדול כפי שיש בירושלים, הכל מסודר!          הנוצרים התנהגו אלינו באדיבות, היה לנו חופש דת ,חירות ושוויון. כאשר התחלף השלטון אנו ידענו כי המצב ישתנה ועלינו לעזוב באופן מיידי את אלג'יר.
 
בשנת 1961, לפני החלפת השלטון הנוצרי במוסלמי – עלינו לארץ.
 
עלינו לארץ בתאריך 11/5/61. העלייה הייתה באנייה ונמשכה ארבעה ימים: מאלג'יר למרסיי בצרפת,  וממרסיי באנייה לישראל. העלייה הייתה עם ההורים ובעלי. בעבר – לא נהגו להעלות אנשים קשישים לא"י , לקחתי על אחריותי את הבאתם של סבא וסבתא שלי לארץ ובארץ המשכתי לדאוג להם ועזרתי להם בפרנסה.
 
לא היה קשיים בעת העלייה. אך המעבר בין עיר ומדינה גדולה ועשירה, שבבית היה מעליות, מסודר לארץ ישראל (בתים דלים, בלגן) היה קצת קשה.
 
עליתי לחצור, נתנו לנו דברים משותפים: מיטות קש, סירים של ברזל. למחרת- נעקצתי ע"י עקרב בעת ניקיון בצריף, לא ידעתי מה זה עקרב כיוון שבחו"ל לא למדו אותנו.
 
אחרי זה בעלי פנה לסוכנות היהודית על מנת לקבל דירה טובה. רצינו לעבור מקום בגלל שלא היה נוח כאן, המליצו לנו על אשדוד אך גם שם לא נראה טוב. אחר כך המליצו על באר שבע ובגלל שהיה חם אז  העדפנו להישאר בחצור. הכל אנו רכשנו מכספינו: תנור, גז, ועוד דברים חיוניים להתחיל את חיינו בחצור ".
 
העשרה 
סוכנות היהודית: "הסוכנות היהודית לארץ ישראל, הידועה בשמה המקוצר הסוכנות היהודית, היא ארגון יהודי כלל עולמי שמרכזו בישראל. לסוכנות היהודית ישנה שותפות אסטרטגית עם ממשלת ישראל ומעמדה החוקי והציבורי ייחודי ומעוגן ב"חוק המעמד" שהתקבל ב-1950. הסוכנות פועלת מכספי תרומות ובשותפות עם תורמים מרחבי העולם ומישראל. משרדה הראשי של הסוכנות היהודית שוכן בבית המוסדות הלאומיים בירושלים". ויקיפדיה
 
תשע"ו

מילון

הסוכנות היהודית
הסוכנות היהודית לארץ ישראל, הידועה בשמה המקוצר הסוכנות היהודית, היא ארגון יהודי כלל עולמי שמרכזו בישראל. לסוכנות היהודית ישנה שותפות אסטרטגית עם ממשלת ישראל ומעמדה החוקי והציבורי ייחודי ומעוגן ב"חוק המעמד" שהתקבל ב-1950. הסוכנות פועלת מכספי תרומות ובשותפות עם תורמים מרחבי העולם ומישראל. משרדה הראשי של הסוכנות היהודית שוכן בבית המוסדות הלאומיים בירושלים

ציטוטים

”כנערה צעירה לקחתי אחריות לפרנס את הסבא והסבתא שלי“

הקשר הרב דורי