מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

העלייה מצ'ילה לכרמיאל

יום העצמאות בכרמיאל עם בוז'י הרצוג
חתונתה של סבתא אדית
קריירה ומשפחה

שמי אדית אבוד נולדתי בסנטיאגו, בירת צ'ילה בשנת 1952 לבית משפחת רפפורט. אמא שלי אנה, ילידת צ'ילה (הוריה הגיעו מרוסיה) ואבא יליד רומניה. התחנכתי בקהילה יהודית בבית ספר יהודי והייתי מאוד פעילה בתנועת הנוער.

ביום נישואי

תמונה 1

בסוף שנת 1970 עלינו ארצה. בני בכורי נולד חודש אחרי שהגענו לעיר פיתוח בשם כרמיאל. עיר קטנה עם 2,500 תושבים בגליל היפה והירוק. כולנו הכרנו אחד את השני והינו חברים עם דלתות פתוחות. עיר של עולים חדשים מכל מקום בעולם. חגגנו את כל החגים ביחד וראינו ביחד איך גדלה העיר עד ל-56,000 תושבים. ראינו איך בונים מעונות, בתי ספר, אזורי תעשיה, פארקים.

לימים נבחרתי ליו"ר נעמת של כרמיאל משגב והכפרים שמסביב לכרמיאל. הפעלתי המון קבוצות של נשים יהודיות, נוצריות, מוסלמיות ודרוזיות לשותפות. למדנו להכיר בקבוצה כל אחת את חברתה, את המנהגים, האוכל והחגים. הייתי אחראית על מעונות היום של כרמיאל, בתי הספר התיכוניים של נעמת בכפרים נחף ובמג'דל-כרום ועל הפעילויות למען קידום מעמד האישה בחברה, בעבודה.

במסגרת העלייה הגדולה שהגיעה לכרמיאל דאגתי ללמד את הנשים על הזכויות שלהן. בשנת 2014 קיבלתי את התואר יקירת העיר כרמיאל לשנת היובל ובשנת 2016 קיבלתי תואר יקירת הסתדרות הגמלאים על פעילותי למען הגמלאיות. במהלך כולל הקריירה שלי היה לי חשוב להעביר מסר של עוצמה ויכולת לכול אישה ואישה באשר היא לממש את עצמה כפי שהיא רואה לנכון ואת זה השתדלתי להעביר גם לנכדותיי.

בשנת 2017 אחרי 45 שנות עבודה פרשתי לפנסיה ועכשיו יש לי זמן להתפנק ולפנק את תשעת נכדי.

הזוית האישית

נטע שדה: היה מאוד כיף ללמוד ולדעת על דברים שסבתא עברה. גיליתי המון דברים שלא ידעתי ואני מאוד שמחה שזה קרה היו הרבה דברים מעניינים ואני מאוד אהבתי את המפגשים שלנו. סבתא שלי אלופה ולמדתי ממה המון דברים על הגשמה.

מילון

יו"ר
יושבת ראש

ציטוטים

”חשוב לי להעביר מסר של עוצמה ויכולת לכול אישה ואישה באשר היא לממש את עצמה “

הקשר הרב דורי