מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

העלייה מעירק

בשמת ונעם
בשמת ונעם
סיפורה של בשמת

בשמת מספרת:  נולדתי בעיראק הייתי בבית הספר אל- החדאת.

בבית הספר היו דתות שונות (מוסלמים יהודים ונוצרים). חברתי הטובה הייתה מוסלמית וקראו להאבתיסאםבבית הספר המקצוע שהכי אהבתי ללמוד היה חשבון. בין הדתות השונות לא היו מחלוקות הכל הלך חלק בלי מלחמות ובלי האפליות, לעומת היום, שלא פעם רואים מקרי אפליה. בית הספר הזה היה טיפה שונה מאחרים, הוא היה מגן חובה עד כיתה ד'. לאחר שסיימתי את כיתה ד' עברתי לבית ספר עממי אחר וכשסיימתי כיתה ו' בעממי החדש כבר עברתי לתיכון. אני מאוד מתגעגעת לתקופה שלמדתי, אני מתגעגעת לחברות לשיעורי החשבון הנהדרים לבית הישן שבעיראק ולעוד המון דברים שהיו שם ואין פה…

בגיל 12 עליתי לארץ ישראל והתחלתי ללמוד בבית ספר דתי בכפר סבא. קיבלו אותי נורא יפה וממש במהירות הייתי אחת המקובלות. הייתי הכי טובה בכיתה באנגלית ובחשבון אך שפה לא ממש ידעתי. 

לאחר מכן הגעתי לרמת גן עם המשפחה.  פה ברמת גן שוב נכנסתי לתיכון אך יותר מקצועי ויותר מגמתי. הייתי בתנועת נוער: "הנוער העובד והלומד" ונהנתי מאוד,כל חבריי היו שם.

כשסיימתי תיכון לא הלכתי ללמוד באוניברסיטה ולא הלכתי לצבא פשוט עשיתי חיים.

אז הכרנו- אני ויצחק בעלי, זה היה בקולנוע שהייתי עם החבר'ה שלי. הוא הציע לי לצאת איתו. בהתחלה סירבתי אך הוא התעקש ויצאנו לדייט בבית הקפה. משם הכל התפתח אני התאהבתי בו והוא בי עד שהחלטנו להתחתן. לאחר כמה שנים נולדו לנו ילדות מתוקות ושמם אושרית שעכשיו בת 37 ולינדה שכיום בת 34 .

מפי המנחה הצעירה ( ברכה חמה לאזרחית הותיקה בשמת שהצטרפה לתכנית הקשר הרב דורי)

בשמת הנחמדה

היי שמי נועם זיו ואני אשמח לעבוד איתך וללמד אותך על היסטורית המחשב, וכמובן שאשמח אם תספרי לי טיפה על ההיסטוריה שלך.

אני מקווה שתיהני איתי, שאני אסביר טוב שיהיה לך כיף, אני מאוד אוהבת להקשיב לסיפורים… בקיצור שילך זורם אני רוצה שתשתפי אותי בהיסטוריה שלך.

בינתיים זה מה שיש לי להגיד ושוב שנהנה ונכיר זה את זו

באהבה נועם זיו

בשבילי להשתתף בתכנית זה מרגיש…..

בשמת: כמו בימים שהייתי צעירה כשאני לימדתי ילדים. זה גורם לי: אושר, למידה, רגש, דמיון, דברים חדשים

נועם (מנחה צעירה): עזרה לזולת, ללמוד דברים חדשים וללמד אותם, להקשיב, להבין, לדבר ולתקשר.

 

תמונה 1

 

מילון

מוסלמים
אנשים המאמינים בדת האיסלם. המוסלמים מאמינים שמוחמד הוא הנביא האחרון ("חותם הנביאים"). מרבית הזרמים באסלאם מתייחסים לחדית'ים, המספרים על חייו ומעשיו של מוחמד, ככלי מרכזי לפירוש הקוראן ודרכו לפירוש דרכי האסלאם. מספרם הכולל של המוסלמים מוערך על פי אומדנים שונים ב-1.4 , 1.57 או 1.8 מיליארד, ובכך הם מהווים את הקהילה הדתית השנייה בגודלה בעולם. מרבית המוסלמים חיים במזרח התיכון, בצפון אפריקה, דרום אסיה ודרום מזרח-אסיה. רק כ־20 אחוזים מהם חיים בארצות ערב.

ציטוטים

”בין הדתות השונות לא היו מחלוקות הכל הלך חלק בלי מלחמות ובלי האפליות“

הקשר הרב דורי