מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

העלייה מהולנד

תמונה זו מתארת את קשרנו הקרוב
תמונה זו מסמלת את החוויות שלי עם סבתי
סבתי והקשר המיוחד שלנו

נולדתי בהולנד בשנת 1976 מאחר והוריי נסעו ללמוד בהולנד והחליטו להישאר שם. גדלתי והתחנכתי בהולנד שש שנים. אבא שלי וטרינר ואמא שלי פסיכולוגית.

אצל אבא שלי הייתה אישה שטיפלה בחיות שלה (לא היו לה נכדים עדיין) וכשהייתי בערך בת שנה וחצי היא כל הזמן ביקשה לטפל בי ובערך בגיל שנתיים אמא שלי החליטה להעזר בה ומהר מאוד זאת הייתה אהבה גדולה והיא אימצה אותי ובהמשך את אחותי כנכדות שלה, אף אל פי שבהמשך נולדו לה נכדים.

בגיל 5 החלטתי לשאול את הוריי מדוע אנחנו לא מאמינים בישו כמו שאר חבריי. לאבי היה מאוד כשה עם שאלה זו והוא החליט שהוא מעדיף שבנותיו יגדלו ויתחנכו בארץ ובגיל שש עזבנו את הולנד לישראל.

להוריי היה מאוד קשה עם ההחלטה הזאת והם רצו להפוך את העלייה לטיול. בהולנד התקיימה מסיבת פרידה גדולה והעזיבה הייתה מאוד קשה ובעיקר הפרידה מסבתא שלי. התחלנו לנסוע עם רכב בתוך אירופה ועצרנו באיטליה למספר ימים אצל חברים של הוריי. מאיטליה לקחנו אנייה והפלגנו ארצה. בשהייה באנייה חליתי במחלת הפה טלפיים והיה לי חום מאוד גבוה והרגשתי רע מאוד וכל המצב הפך את החוויה לקשה.

לארץ הגענו בשנת 1982 כשאני הייתי חולה ומצב רוחנו היה מדוכדך מאוד. בהתחלה גרנו ביפה ואני התחלתי שם את כיתה א' כשהעברית שלי לא טובה בכלל. התאקלמות הייתה לי קשה והגעגועים היו מאוד גדולים ולכן בגיל שבע טסתי לבד לסבתא שלי בהולנד למשך חודש להיות איתה ולפגוש את חבריי.

חזרתי איתה לארץ והיא נשארה איתנו מספר שבועות. הקשר עם סבתא שלי נשמר באדיקות כל השנים היא כל הזמן ביקרה כל עוד מצבה הבריאותי איפשר זאת ובמקביל גם אנחנו ביקרנו אצלה ושמרנו על קשר עם חברים.

לפני כשלוש וחצי שנים ביום הולדתי, סבתי נפטרה בגיל 97 ועד היום הגעגועים אליה ולחוויות המשותפות איתה גדולים. מבחינת סבתי, הייתי נכדתה הראשונה ובילדותי היא הייתה שרה לי את השיר you are my sunshane. והיום כל פעם שאני שומעת את השיר הזה אני מתמלאת געגוע אליה ולילדותי בהולנד.

קישור למילות השיר – You Are My Sunshine

תמונה 1

הזוית האישית

הקשר הרב דורי של  סבתא רוני והנכדה אור

תמונה 2

מילון

חויה נחת וחויה מורכן
לילה טוב ובוקר טוב בהולנדית

ציטוטים

”כשאתה תיהיה אבא אתה תחליט“

הקשר הרב דורי