מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הודיתי לה' על המקום היפה שהגענו אליו

אני והנכדה שלי
דגל איראן
העלייה מפרס

סבתא רחל יוכפז משתתפת בתכנית הקשר הרב דורי עם נכדתה יובל יוכפז. סבתא רחל נולדה באירן בעיר יספאן,  בשנת 1939 לבית משפחת אהרון היא עלתה לישראל בגיל 10 בשנת 1949. סבתא רחל מספרת את קורות חיי מעלייתי מפרס ועד היום:

"זה היה לפני כ – 70 שנה, באותה תקופה הייתי בת 10 ובא לפרס נציג סוכנות יהודית בשם דוקטור ישי, הוא בא לשכנע את היהודים לעלות לארץ ישראל, הוא יצר קשר עם סבתא שלי בגלל שהיא הייתה ידועה בקהילה הפרסית. ובאותו זמן היא הייתה מורה לאנגלית וצרפתית והייתה מלמדת את משפחת המלוכה, היו באים לקחת אותה ולהחזיר אותה בכרכרה, עקב המפגש עם ישי עלו מצד אבא שלי בערך כ – 50 איש. ומצד אימא עלו לאמריקה.

כשהיינו במטוס, במהלך כל הטיסה בכיתי, בגלל שהייתי מאוד קשורה לסבא שלי והוא נשאר שם. כשהגענו לשדה התעופה לקחו אותנו לשער העלייה (על יד חיפה). היה לילה חשוך ולא ראינו שום דבר. כל הלילה לא נרדמתי מהרעש של גלי הים וחשבתי שעוד רגע המים ישטפו אותנו.

בבוקר עם אור ראשון יצאתי החוצה ונגלה לעיניי אחד המראות היפים בחיי, מצד אחד הים הכחול והיפה ומצד שני הרי הכרמל עם מלא פרחים צבעוניים…

ואז נרגעתי והודיתי לה' על המקום היפה שהגענו אליו.

הזוית האישית

רחל יוכפז: חוויה רגשית, היה לי כיף עם הנכדה שלי עם צוות המורים והתלמידים ולספר את קורות חיי מעלייתי מפרס ועד היום עם המדינה המפותחת והיקרה שלנו.

 אני ונכדתי בקשר הרב דורי

תמונה 1

מילון

פרס
פרס- איראן

ציטוטים

”ואהבת לרעך כמוך“

הקשר הרב דורי