מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

העלייה לישראל מסוריה

סבתא רחל וגיל בתכנית הקשר הרב דורי
סבתא וגיל בסלפי
סיפורה של סבתא רחל מוסרי

סבתא רחל מוסרי עולה לישראל

נולדתי בדמשק, בשנת 1938, היו לי שישה אחים ואחיות. שלושת אחי עלו לישראל עם סבתא רבתא.

הורי רצו לעלות לישראל והיה אסור ליהודים לעזוב את סוריה לכן אבא שלי לקח מדריך דרך ערבי ושילם הרבה כסף על מנת להבריח אותנו לביירות, היינו במשפחה אז: אמא שתי אחיותיי ושני בני דודים. הנסיון לא צלח ולאחר חודש ימים שוב שילם אבי כסף למבריח אחר כדי שיברח אותו את הגבול לביירות והפעם הצלחנו להגיע לבירות.

בבירות שהינו כחודשיים כי חיכינו לבואם של הפעילים מישראל על מנת להעבירנו לישראל.

מביירות עלינו לישראל ברגל, זה היה מסע רגלי קשה, דרך ההרים וכמובן בעזרתו של המבריח הערבי ששילמנו לו הרבה כסף. הגענו לקיבוץ כפר גלעדי שבצפון. הקיבוץ נמצא באצבע הגליל ליד מטולה וקריית שמונה.

כפר גלעדי בית ראשונים

תמונה 1

משם העבירו אותנו למחנה עולים. זה היה בשנת 1950. בשנת העלייה שלנו עלו הרבה עולים לישראל מכל ארצות אירופה, כי זה היה אחרי מלחמת העולם השנייה, היה אז גל עלייה עצום לישראל.

לקח זמן עד שהאחים שלי, שעלו לפננו לישראל, מצאו לנו מקום דיור אחר. הקליטה הייתה מאוד קשה, לא הייתה עבודה לא היה כסף ולכן הורי נאלצו לעבוד בכל מיני עבודות קשות על מנת לפרנס את המשפחה.

למרות הכל התגברנו על כל הקשיים ואנו שמחים שעלינו לארץ ישראל ארץ מבטחים.

הזוית האישית

סבתא רחל: מאוד נהנתי בתכנית. זו תכנית חשובה שהנכדים ישמעו את הסיפורים של סבא וסבתא. אני משתתפת בתכנית עם נכדי גיל והיום הגעתי למפגש עם נכדתי הקטנה, שי שהיא בגן חובה ועולה בשנה הבאה לכתה א'.

שי אחותו הקטנה של גיל: אני רוצה להשתתף בתכנית הקשר הרב דורי כי זה מעניין אותי.

 דור העתיד, סבתא רחל עם שי שהיום בגן חובה וכבר רוצה להגיע לבית ספר קורצ'אק בשנה הבאה ולהשתתף בתכנית

תמונה 2

מילון

כפר גלעדי
כְּפַר גִּלְעָדִי הוא קיבוץ באצבע הגליל ליד מטולה וקריית שמונה השייך למועצה אזורית הגליל העליון. הקיבוץ מורכב מאיחוד שנעשה בשנות ה-20 וה-30 בין כפר גלעדי, תל חי וקיבוץ טבריה. מדרום לקיבוץ שוכנת כיום מכללת תל חי. ויקיפדיה

ציטוטים

”אני אוהבת את נכדי“

הקשר הרב דורי