מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

העלייה לארץ של אלכס בריק

תמונה שלי ושל נכדי
תמונה בחתונתי
לאחר מאבק ברשויות אוקראינה עלה אלכס לארץ

שמי אלכס, נולדתי בתאריך 11/11/1947 בעיירה קטנה של יהודים – צרנוביץ שבאוקראינה. אני אלמן. יש לי שני ילדים ושישה נכדים. אני גר במגדל העמק.

סיפורי עוסק בעלייה לארץ.  כשהייתי בן 7 אבא שלי נפטר. בגיל 14.5 סיימתי ללמוד שמונה כיתות, נסעתי לאודסה והתקבלתי ללמוד בבית ספר מקצועי. שם למדתי שנתיים ובערב למדתי בתיכון כדי לסיים בגרות. אחרי שסיימתי בית ספר מקצועי התחלתי לעבוד במפעל והמשכתי לסיים את הבגרות. אחרי שנה התקבלתי ללימודים בטכניקום.

אחרי שנתיים גייסו אותי לצבא. שירתי שנתיים וחצי. כשסיימתי את הצבא המשכתי ללמוד בטכניקום עוד שנה. כשסיימתי ללמוד נסעתי לצרנוביצה לעבוד במקצוע טכנאי קירור ואחרי חצי שנה הייתי מנהל מעבדה ושירות. התחתנתי בשנת1971 ובשנת 1972 נולדה לי בת. בשנת 1973 החלטנו לעלות לישראל.

אשתי ואני

תמונה 1

בהתחלה היו הרבה בעיות. חיכינו לאישורים במשך שישה חודשים. אמרו לנו שאנחנו בוגדים במדינה ובסוף נתנו לנו אישור לעלות לארץ. בגבול גם היו בעיות. חיכינו שלושה ימים וישנו על ספסלים עם תינוקת בת שנה וחצי. בתאריך 31  לאוגוסט 1973 הגענו לישראל והתחלנו לגור במגדל העמק. במשך שלושת החודשים הראשונים עבדתי כחשמלאי במפעלי העמק. בנובמבר שנת 1973 מצאתי עבודה במקצוע טכנאי קירור. בשנת 1974 גייסו אותי לצבא לשישה חודשים. אחרי הצבא המשכתי לעבוד בקירור. בשנת 1979 פתחתי עסק לקירור ולמיזוג אוויר. לחברה קוראים ׳קירור מגדל׳.

באוגוסט שנת 2001 צירפתי את בני יובל לעסק המשפחתי.  בשנת 2011 נכנסה לעסק גם בתי אנגלה. בשנת 2015 השתתפתי בפרסומת של תדיראן במרוקו, ובשנת.  2016 אישתי נפטרה.

המשפחה

תמונה 2

הזוית האישית

גל: היה מאוד כיף לדעת דברים שלא ידעתי על הסבא שלי.

סבא אלכס: נהניתי לספר לנכד את הסיפור העליה לארץ ישראל.

מילון

טכניקום
(ברוסית: те́хникум, באוקראינית: те́хнікум) היה סוג של מוסדות להנחלת השכלה על-תיכונית בברית המועצות. הטכניקום יועד להכשרת כמויות גדולות של עובדים בתעשייה, במקצועות מסובכים הדורשים הכשרה במסגרת גבוהה משל בית ספר תיכון, כמו עובדי אלקטרוניקה, או במקצועות הניהול הזוטר (כמו מנהלי עבודה, מפקחים טכניים וכיוצא בזה). (ויקיפדיה)

ציטוטים

”חיכינו לאישור עלייה 6 חודשים. אמרו לנו שאנחנו בוגדים במדינה“

הקשר הרב דורי