מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

העלייה של אוסקר מן לארץ ישראל מארגנטינה

המפגש הראשון של הקשר הרב דורי
סבא נולד בבואנוס איירס (תמונה ויקיפדיה)
סיפור העלייה

שמי אוסקר מן, סבא של עלמה ומשתתף עמה בתכנית הקשר הרב דורי בבית הספר. נולדתי בארגנטינה בעיר בואנוס איירס, בשנת 1942.

באביב בשנת 2002, הגעתי לישראל עם תקווה וחשש, כי לא הכרתי את המקום שבו אגור. ההרגשה הראשונה שהרגשתי כשירדתי מה מטוס הייתה מכת חום חזקה, ומה שראיתי מאוד הפתיע אותי שני חיילים לכל ציידי המטוס שיחזיקו רובים בידם.

לא הכרתי את השפה את המדינה וגם לא את מזג האוויר רק הכרתי את ההיסטוריה של ישראל ואת העם היהודי. ובזמן זה ההרפתקה רק התחילה. החלטתי לעלות לישראל אחרי שאשתי נפטרה. למקום הראשון בארץ הגעתי למרכז קליטה שבחדרה. הכל היה חדש ומוזר בשבילי הייתי צריך להתחיל להתמודד עם מצב חדש. היום 15 שנה אחרי אני יכול להגיד שלעשות עלייה הייתה החלטה מאוד חכמה. יש לי משפחה אוהבת נכדים מקסימים.

עלמה מספרת על סבא אוסקר

שלום, אני עלמה מן אני הנכדה של סבא אוסקר, כרגע אציג לכם את הסיפור מנקודת המבט שלי. אני חושבת שסבא שלי הוא איש אמיץ ושחולם כל הזמן. אני רואה את סבא שלי כאיש ראוי להערצה כי הוא מנסה להגשים כל חלום שבפניו. אני חושבת שמה שסבא שלי עבר לא היה קל במיוחד, אבל בכל זאת הוא התמודד עם זה והמשיך הלאה.

אני וסבתא בתכנית הקשר הרב דורי

 

תמונה 1

הזוית האישית

עלמה מן: סבא שלי כאיש ראוי להערצה מה שסבא שלי עבר לא היה קל במיוחד, אבל הוא התמודד ועל כך הוא ראוי להערצה.

מילון

מרכז קליטה
מרכז הקולט עולים חדשים ועוזר להם

בואנוס איירס
בואנוס איירס (בספרדית: Buenos Aires או Ciudad Autónoma de Buenos Aires) היא בירתה של ארגנטינה והעיר הגדולה ביותר בה. העיר היא חלק מהמטרופולין השני בגודלו בדרום אמריקה, גראן בואנוס איירס (בואנוס איירס רבתי). בואנוס איירס שוכנת לחופי האוקיינוס האטלנטי, ובתחומה נמצאים מסלולו ושפכו לאוקיינוס של נהר ריו דה לה פלטה. נמל העיר הוא מהגדולים בעולם, ומשרת גם את פרגוואי ואורוגוואי שכנותיה של ארגנטינה. ויקיפדיה

ציטוטים

”התחלה חדשה“

הקשר הרב דורי