מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

העלייה לארץ ישראל של סבתא קרן

קרן והנכד עילי
קרן בצעירותה
ארץ ישראל - החלום שהתגשם

שמי קרן לוי, עליתי לארץ ישראל בתאריך 15 במרץ בשנת 1978. לחיות בישראל היה חלום, זה היה היעד שהצבתי לעצמי עוד כשהייתי קטנה.

נולדתי בפילדלפיה. תמיד ידעתי שאני יהודיה. גדלתי בבית יהודי, למדתי אחר הצהריים בבית ספר דתי, חגגנו את חגי ישראל, הלכנו לבית כנסת. ותמיד חגגנו את סדר פסח עם כל המשפחה שלנו.

אני זוכרת את מלחמת ששת הימים. הייתי בת 14. הקשבתי לחדשות ברדיו במהלך כל אותה תקופה. לקחתי רדיו לבית הספר והחבאתי אותו בתיק שלי כדי שאוכל להקשיב לחדשות במהלך השיעורים. כל החברים שלי היו יהודים, אז הקשבנו יחד. זו הייתה התקופה בה הצבתי לעצמי את המטרה לטוס לארץ ישראל.

סיימתי את בית הספר התיכון בשנת 1971. למדתי בבית הספר לסיעוד את המקצוע אחות מוסמכת. כשסיימתי את התוכנית, התקבלתי לאוניברסיטת פנסילבניה ללימודי תואר ראשון. עבדתי בבית החולים וכל אותו הזמן חסכתי כסף כדי לטוס לארץ ישראל. הטיול הראשון שלי בישראל היה בקיץ 1974. למדתי שישה שבועות באוניברסיטה העברית בירושלים וטיילתי במשך שבועיים אחרי הלימודים. אהבתי מאוד את הארץ ואת מה שראיתי. לאחר מכן, חזרתי לפילדלפיה והמשכתי לעבוד וללמוד. סיימתי את התואר בקיץ 1976. זה הקיץ שבו היה מבצע אנטבה. אני הייתי בפילדלפיה כשזה קרה.

באוגוסט בשנת 1976 הגעתי שוב לארץ. תכננתי להישאר שנה. למדתי שוב באוניברסיטה העברית. כשסיימתי, ביקשתי מחבר שעבד עם צעירים לעזור לי למצוא קיבוץ כדי שאוכל להיות מתנדבת בו, לעבוד ולגור שם. הוא אמר שאני יכולה לנסוע לכפר בלום או לכפר מסריק. כפר בלום היה בצפון ומבודד מדי, ולכן בחרתי בכפר מסריק.

הגעתי לכפר מסריק בספטמבר שנת 1976. באוקטובר הכרתי את נדב. נשארתי עד יוני בשנת 1977. חזרתי לפילדלפיה ועבדתי בבית חולים לילדים. נדב הגיע לפילדלפיה בדצמבר בשנת 1977, שם התחתנו בתאריך 26 בפברואר 1978. לאחר החתונה, בתאריך 15 במרץ 1978 טסנו חזרה לארץ.

ומאז אני גרה בארץ ישראל. (ארץ ישראל – המקום של העם היהודי)

הזוית האישית

עילי: היה לי כיף לעבוד עם סבתא ולמדתי דברים חדשים. סבתא נהנתה לעבוד איתי וליהיות חלק מהתהליך של תכנית הקשר הרב דורי.

מילון

מבצע אנטבה
מבצע יונתן או מבצע אנטבה (כינויו הצבאי של המבצע היה כדור הרעם) היה פעולה צבאית שביצע צבא הגנה לישראל באוגנדה ביום ראשון, 4 ביולי 1976 במטרה להציל 105 נוסעים יהודים, ישראלים ואנשי צוות מטוס אייר פראנס, שנחטפו על ידי טרוריסטים גרמנים ופלסטינים, במהלך טיסתם מישראל לצרפת. למרות התבצרותם של החוטפים במדינה עוינת, כמעט כל החטופים חולצו בשלום. במהלך המבצע נהרגו שלושה בני ערובה וכן מפקד סיירת מטכ"ל, יונתן נתניהו, ובעקבות זאת נקרא המבצע על שמו. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”ארץ ישראל היא המקום של העם היהודי“

הקשר הרב דורי