מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבתי רחל בנוזיו

אני וסבתא
סבתא שלי כילדה עם סבתא שלה
קורות חייה

רחל בנוזיו נולדה ב21 ליולי 1933 בסופיה בירת בולגריה. הוריה היו יצחק ורבקה. היו לה גם אח ואחות שקראו להם ניסים ומרים. רחל מאוד אהבה לרקוד ולנגן בפסנתר.

ההורים שלה (יצחק ורבקה) היו בעלים של מתפרה וחנות בעיר סופיה. רבקה הייתה תופרת במקצועה, היא גם תפרה עבור נשות בית המלוכה ועבור אנשים מהמעמד הגבוה. כך קרה, שהיא שמעה שהגרמנים (הנאצים) שכבשו את בולגריה הולכים לגרש את היהודים מסופיה ואז היא כבר ידעה שיום אחד היא תעלה עם משפחתה לארץ ישראל.

 סבתא שלי בילדותה עם סבתא שלה

תמונה 1

יצחק ורבקה עלו עם סבתא רחל לארץ ישראל בשנת 1948 כאשר מדינת ישראל כבר הייתה קיימת. שני האחים האחרים של סבתא עלו בנפרד קודם לכן. סבתא הייתה בת 15 שעלתה לארץ.

כאשר היא הגיעה לארץ ישראל  ההורים שלה גרו בבית העולים בפרדס חנה ולאחר מכן עברו לגור ביפו. סבתא גרה ברמת יוחנן היא הצטרפה לנוער העובד והלומד ושם הכירה חברים. היה לה קצת קשה בהתחלה מכיוון שהיא לא ידעה את השפה ולא היה לה איך להתפרנס אבל אחרי פרק  זמן היא הסתגלה לשפה ולארץ. מאוחר יותר היא עברה לגור עם הוריה ביפו. שם היא פגשה את סבא שלי משה בנוזיו והם התחתנו.

הזוית האישית

דנה: אני ממש נהנתי לעבוד עם סבתא שלי ולחקור על העבר ועל ההיסטוריה שלה ואני ממש מקווה, שזה יצא ממש יפה ושכל הדברים שכתבתי ישמרו ואז כשאני אני אהיה גדולה אני אסתכל על העבודה שעשיתי ואני ממש יהיה גאה בעצמי.

מילון

ръце
ידיים

רמת יוחנן
רמַת יוֹחָנָן הוא קיבוץ בעמק זבולון סמוך לקריית אתא השייך למועצה אזורית זבולון. היישוב קרוי על שמו של יאן (יוחנן) סמאטס ראש ממשלת דרום אפריקה ואוהד הציונות. ויקיפדיה

ציטוטים

”אפילו אם קשה בהתחלה, תמיד יהיה לך טוב בסוף.“

הקשר הרב דורי