מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הסיפור של סבתא רופה

אני, סבתא והכלב חץ
סבתא בגיל 13
סיפור החיים של רופה: מסיביר אל קזחסטן ולישראל

קוראים לי רופינה ('רופה'), נולדתי בחודש מרץ בשנת 1947 בעיר טיומן שבסיביר ברוסיה. להוריי קוראים פניה ומנשה ויש לי אח שקוראים לו זאב והוא צעיר ממני בשלוש שנים. בגיל 4 עברנו לקזחסטן, גדלתי שם.

בגיל 18 סיימתי את בית הספר וניסיתי להתקבל לאוניברסיטה לרפואה בקזחסטן. עברתי את מבחני הקבלה בהצלחה אבל לא התקבלתי רק בגלל שאני יהודיה, אז נשלחתי ללימודי רפואה בסיביר בעיר סמיפלאטינסק. למדתי שם שנתיים ומשם אמי העבירה אותי לאוניברסיטה.  בזמן לימודי פגשתי את בעלי אלכס (אדיק) לרנר. בעלי נשלח מאוניברסיטה מאוקראינה לקזחסטן בתור מומחה צעיר לרוקחות. דודתי הכירה את אמו וכשהגיע לקזחסטן היה צריך לחפש משפחה יהודית. הוא מצא אותנו ומשם התאהבנו והתחתנו בגיל 24. בשנת 1971 בני רמי נולד (אבא של ענבר) ואחיו הצעיר (מריק) נולד בשנת 1977. משם עברנו לצ'רנוביץ' שבאוקראינה ועלינו ארצה בשנת 1979.  גרנו שנתיים ביבנה ואז עברנו לתל כביר משם מצאנו עבודה, אני כרופאת ילדים ואדיק כרוקח בשנת 1995, חצי שנה לאחר מכן, אדיק נפטר. באותה שנה, 1995 קנינו דירה בחולון. מאז רמי התחתן עם אורית (אימא של ענבר) בשנת 1998. בשנת 2002 נולד איתן (הנכד הראשון) ובשנת 2007 נולדה ענבר ומשם הכל היסטוריה..

הזוית האישית

הנכדה ענבר לרנר: היה מאוד כיף ולמדתי המון על סבתא.

מילון

טיומן
טיומן (ברוסית: Тюмень) היא עיר במערב סיביר שברוסיה, בירת מחוז טיומן, אחד המחוזות הגדולים בשטח הפדרציה הרוסית. העיר נמצאת על הנהר טורה, יובלו של טובול, שהוא יובלו של אירטיש. אוכלוסיית העיר: 768,358 אלף איש (נכון ל-2018). (ויקיפדיה)

ציטוטים

” Лучше мудрый враг чем глупый друг“

”יותר טוב אויב חכם מאשר חבר טיפש“

הקשר הרב דורי