מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבתא נעמי לוי נזכרת במעברת קרית אונו

במסגרת סיום התכנית
חגיגות סיום התכנית
היום תקראו על סבתא נעמי ומה היא עשתה בחיים

שמי נעמי, נולדתי במעברת קריית אונו לחורף קשה במיוחד. באותו זמן הבית בעצם היה אוהל משפחתי, כמובן ללא חשמל, מים ושירותים. אמצעי חימום היו שמיכות ופתילת נפט, ומיותר לציין מה נדרש לחמם בבית עם שני תינוקות (אחי ואני). למרות המחסור באוכל ובמים השתדלו לשמח את המשפחה ודאגו לכיבוד צנוע, והזמנת המשפחה הקרובה ביותר.

כשהייתי בת 3 עברנו לדירה בקריית אונו, כשסבא וסבתא בדירה מתחתינו. אני זוכרת בסך הכל ילדות שמחה וכיפית עם החברים שלי, זכרונות יפים מגן הילדים, בית ספר יסודי שקיים עד היום – בית ספר "ניר" – שבו למדו גם האחיות שלי והאח שלי. זכורים לי הצעידה לבית הספר עם השכנים ועם כל החברות כל בוקר, צעידה לא קצרה אבל בדרך כלל כיפית. משחקי ילדות שהיו בדרך כלל מחוץ לבית היו מעניינים, והביתה היינו חוזרים רק לאכול, לשם הכנת שיעורים ושינה. את התיכון למדתי גם בקריית אונו, הוא נקרא "תיכון בן צבי".  כיום חזרתי לנוף ילדות אחרי שוהם ואני אימא לשלשה ילדים מקסימים וסבתא לשבעה נכדים מדהימים.

הזוית האישית

נעמי לוי השתתפה בתכנית הקשר הרב דורי ותועדה על ידי נכדתה תמר עזר. התכנית נערכה בבית הספר רמת החייל בתל אביב-יפו, התשע"ט.

מילון

קִרְיַת אוֹנוֹ
קִרְיַת אוֹנוֹ היא עיר בבקעת אונו, מחוז תל אביב בישראל, הגובלת בגבעת שמואל מצפון, ברמת גן ממערב, סביון וגני יהודה מדרום וממזרח, גני תקווה במזרח ובפתח תקווה מצפון מזרח. היא הוכרזה כעיר בשנת 1992 ולפני כן פעלה כמועצה מקומית. נוסדה בשנת 1939, וקרויה על שם אוֹנוֹ הקדומה, הנזכרת במקרא ובמקורות חז"ל, ואשר שכנה באזור בו הוקמה העיר. בשנת 1950, הוקמה בעיר מעברה גדולה שאיכלסה בעיקר את עולי עיראק, רומניה, תימן וצפון אפריקה. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”למרות המחסור באוכל ובמים השתדלו לשמח את המשפחה ודאגו לכיבוד צנוע והזמנת המשפחה הקרובה ביותר“

הקשר הרב דורי