מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הסיפור של סבתא ליטל והנכדה עופרי

סבתא ליטל ועופרי
סבתא ליטל בצעירותה רוכבת על סוסים
העשור הראשון בחיי

שמי ליטל פיקר, סבתא של עופרי. נולדתי לפני 68.5 שנים בקיבוץ ברקאי. עד גיל שנה וחצי הייתי בקיבוץ ואז הוריי החליטו לעזוב ולעבור לכרכור.

התינוקת ליטל

תמונה 1

בגיל שנתיים נולד לי אח חמוד והיינו צמד חמד. בגיל חמש שנים עברנו לנתניה ונכנסתי לגן הילדים. אחי היה בגן פרטי צמוד. הייתי ילדה אחראית שהוציאה את אחיה מהגן בסופו של יום והלכנו יחד הביתה. אני זוכרת שהיינו משחקים בשעונה ואחי היה צמוד אליי, גם כשהייתי עם חברות. כך עד גיל 8 שנים.

בכיתה א' ו-ב' למדתי בבית ספר שורשים בנתניה והיו לי המון חברות שנאלצתי להיפרד מהן במעבר לכיתה ג', כאשר עברנו לשכונה אחרת בנתניה ולמדתי בבית ספר בארי. הייתי צריכה להכיר שוב חברות חדשות. למדתי להסתגל לשינויים ומעברים עד גיל 10. רכשתי חברות חדשות והייתי מנויה לעיתון שבועי "דבר לילדים". בספריית בית רמז הייתי מחליפה ספרים פעמיים בשבוע מכיתה א׳. אהבתי לקרוא ולהציג, רקדתי ריקודי עם בבית הספר אחר הצהריים, הייתי במקהלה ושרתי.

למדתי בבית הספר "בארי" בנתניה ובכיתה ד׳ התקבלתי למקהלת בית הספר, שרתי סולנית שנייה בקול סופרן. אהבתי מאוד את השירה והמשכתי לשיר כל הדרך. אהבתי לשיר את שירי הגבעטרון למורה שלי.

אני זוכרת את השנים האלה כשנים יפות מאוד, אבל אז רצינו להיות גדולות ולא ידעתי שנוסטלגיה תחזיר אותי לתקופה ההיא תמיד. נחמד להתרפק על משחקי העבר, הקלאס, חמש אבנים, תופסת, דג מלוח, עמודו וכו'. תקופה יפה שחלפה מהר…

למסמכי התיעוד:

הזוית האישית

ליטל: הברכה לנכדתי עופרי האהובה, אני מאחלת לך שתמיד תעשי מה שאת אוהבת ותצליחי בכל התחומים שאת בוחרת. שתמיד תהיי שמחה ומאושרת, מלאת אהבה מכל החברים והמשפחה, שתצחקי מכל הלב, ותקחי כל דבר שנאמר לך במחשבה טובה, וכל הערה כבונה כי כולם רוצים בטובתך ובהצלחתך. שתמיד תהי ילדה מתוקה וחיובית, מלאת שמחת חיים ואושר, אוהבת, סבתא

עופרי: לסבתא היקרה והטובה, רציתי לאחל לך שלל של ברכות, שתמשיכי להיות כמו שאת- אוהבת, מהממת ועוטפת אותנו בחום ובאהבה ושתמשיכי לבוא אלינו בכל יום ובכל הזדמנות. אוהבת אותך המון.

מילון

מכונת התפירה "זינגר"
מכונת תפירה עמידה ואיכותית.

בַּרְקַאי
בַּרְקַאי הוא קיבוץ מזרם הקיבוץ הארצי, נוסד בשנת 1947 על ידי עולים מרומניה ומפולין, ועלה על הקרקע בתאריך 10 במאי 1949. הקיבוץ ממוקם בפתח המערבי של בקעת עירון, במועצה אזורית מנשה. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”חיים של סבתא"- מעיד על האהבה הענקית של סבתא “

”הייתי ילדה אחראית שהוציאה את אחיה מהגן בסופו של יום והלכנו יחד הביתה“

הקשר הרב דורי