מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

אלה אבשלומוב עולה מאזרבייג'ן

ביום העיון תל אביב-בית התפוצות
בתערוכת בתי הכנסת בבית התפוצות
החיים

שמי שלי צמוק, אני משתתפת עם סבתי בתכנית הקשר הרב דורי השנה. סבתא אלה אבשלמוב נולדה באזרבייג'ן למשפחת בשנת 1951 בעיר באקו. היא עלתה לארץ בשנת 1997.

סבתא אלה מספרת:

"נולדתי בתאריך 8/1/1951. אבא שלי דוד נולד בתאריך 2/2/1922. אמא שלי שרה נולדה בתאריך 16/2/1928.

אני גרתי עם אמי בדירה קטנה בקומה מינוס אחד. אמי עבדה כל היום במפעל לגרביים, ואני ישנתי בגן כמעט כל השבוע חוץ מיום שבת ויום ראשון. כשהלכתי לכיתה א', אחרי הלימודים, הייתי נשארת בבית לבד. אמי הייתה בעבודה ולא היה מי שישמור עלי. הייתה לנו שכנה שלה היו שני בנים שאיתם שיחקתי. למדתי איתם באותה כיתה ויחד איתם חזרתי הביתה כל יום… אמא שלי עבדה מאוד קשה וחזרה רק בערב הביתה.

כשהייתי בכיתה ה' קיבלנו דירה חדשה עם 2 חדרים, מטבח, אמבטיה, שירותים וסלון. היתה לנו טלוויזיה, פסנתר והדירה הזאת הייתה יותר טובה מהקודמת. עזרתי לאמי בכל מה שיכלתי והיא עזרה לי כשיכלה. כשסיימתי ללמוד בגיל 18 התחתנתי עם בעלי. גודיק בעלי נולד בתאריך 25/9/1946. נולדו לנו  ארבע בנות: הבת הבכורה שלי אלבירה בתאריך 18/8/1970. הבת השנייה שלי ויקטוריה, נולדה בתאריך 25/5/1973. הבת השלישית שלנו מרי נולדה בתאריך 28/2/1977 והבת הרביעית שרה נולדה בתאריך 20/04/1979.  הבן החמישי שלי אנטולי, נולד בתאריך 7/10/1992.

 העלייה לישראל

אמא של שלי, שרה למדה בפנימיה והיא התגעגעה למשפחה, אלינו. היא ביקשה שנעלה לארץ גם. בעקבות בקשתה עלינו. אני , בעלי ויקטוריה עם בעלה, מרי ואנטולי. אלבירה עלתה לאחר מכן. כשהחלטנו שאנחנו עולים השכנים שלנו בכו ושאלו "מה אמרנו לכם?, למה אתם עוזבים???"

במלחמת לבנון הראשונה זאת הייתה הפעם הראשונה שראינו אנטישמיות, הבת שלי אלה למדה באוניברסיטה ושם אמרו לה "מה את עושה פה??, לכי הביתה!"

בגיל 47 הפכתי להיות סבתא לנכד בשם גיל ובדיוק אחרי חודש ושבוע נולדה הנכדה השנייה שלי טלי. כיום יש לי 8 נכדים, 4 בנות ו – 4 בנים. לנכדים קוראים: גיל, טלי, ליאל, אסף, שלי, רוני, איתן וגיא.

תמונה 1

 

הזוית האישית

שלי: למדנו אחת על השנייה , למדתי על המשפחה שלי.

מילון

צ'ירשני
דובדבנים מתוקים-ברוסית

ציטוטים

”משפחה זה מעל הכל“

הקשר הרב דורי