מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבא אהוד והנכד רועי

סבא אודי ורועי בעת כתיבת הסיפור
סבא אודי בילדותו
העשור המשמעותי בחיי סבא

בגיל 18 התגייסתי ליחידה מובחרת כמו רבים מבני המושבים והקיבוצים. היחידות המובחרות היו סיירות, צנחנים והקומנדו הימי.

השרות הצבאי שלי היה מאוד מעניין ומשמעותי בשבילי והיה בגבול לבנון וסוריה. תפקידנו היה לשמור שהגבול יישאר חסום בפני מחבלים ומסתננים.

במסגרת הפעולות שעשינו היתה גם פעילות מבצעית בתוך תחומי לבנון, איסוף מידע ותפיסת מחבלים והבאתם לארץ לחקירה.

לאחר שלוש שנים של שרות בצבא לקראת סיום שרותי בצבא פרצה מלחמת יום הכיפורים שהשאירה טראומה קשה בקרב החיילים והאזרחים במדינה.

מלחמה שבעקבותיה נשארתי עוד כחצי שנה בצבא. לאחר שחרורי חזרתי למושב ולמשק ונשאבתי לעבודה החקלאית.

אבי היה חולה ולא היה מסוגל לעבוד פיזית במשק שהכיל פרדס, לול ורפת בסוף דרכה. לאחר שחזרתי למשק בניתי לול מודרני והתחלתי לעבוד במתן שירותים עם הטרקטור, חריש, ריסוס והובלות.

לאחר כמה שנים סיימתי את נושא הפלחה במשק, אני גידלתי אספסת כמספוא לבהמות ווידאתי את כל שלבי הגידול מזריעה, השקיה, קציר, כבישת חבילות קציר ומכירתן לבעלי רפתות וסוסים, סך 500 דונם בעזרת עוד עובד. העבודה במשק היא עבודה קשה ותובענית הקשורה לבעלי חיים ואין אפשרות להזניח את הטיפול בהם או הזנחת המספוא לחציר, מדובר בעבודה מדויקת שאי אפשר לזייף בה.

אחד התחביבים שלי היה ריקודי עם. היה חוג אזורי לריקודי עם, נפגשנו בחוג בימי ראשון. באחד הערבים בחוג פגשתי את סבתא שולה והיא סיפרה לי שיש לה יום הולדת, הצעתי לה לחגוג "בפזנון" (מזנון של חברת פז), אחרי הריקודים. לאחר כחצי שנה התחתנו, נולדו לנו שלוש בנות: אורית (אמא של רועי), רוני ורותם.

הזוית האישית

ברכה של רועי לסבא: סבא אודי היקר, אני מקווה שתמשיך לבוא אלינו בימי רביעי באופן קבוע למשך עוד הרבה שנים, ושזה לא ייעצר לעולם. אני שמח תמיד להיפגש איתך, ונהנתי שהקדשת לי זמן בקשר הרב דורי. אני אוהב את התכונות שיש לך ורק לך כמו אחריות, חוסר דחייה שאתה לא דוחה משימות ויש לך שמחת חיים ומשפחה נהדרת. מקווה שלא תעבור מן העולם הזה אף פעם, ממני רועי.

ברכה מסבא לנכדו רועי: כשלאדם נולד נכד, הוא מקבל את התואר היקר והנכבד סבא. כשנהפכתי לסבא הרהרתי וניסיתי לדמות איזה נכד יהיה לי, איזה תכונות ואישיות הוא ילבש? האם יהיה דומה לי? האם תשרה ביננו אהבה וקירבה? ציפיתי שהנכד שלי יהיה בריא ויתפתח היטב, קיוויתי שנכדי יהיה סקרן ובעל אופקים רחבים, התפללתי שנכדי יהיה טוב לב ורגיש, ייחלתי לנכד בעל שמחת חיים וחברותי, ציפיתי שיהיה קשור למשפחתו וירקום קשר חם עם הוריו ואחיו, חיכיתי לנכד שיהיה חוליה מכבדת ואיתנה בשרשרת המשפחתית, חלמתי על נכד שיכיל בתוכו את כל הטוב והיופי של משפחתנו.

קרה לי נס! זכיתי! כל חלומותיי התגשמו, כל מאווי ליבי התממשו, כל תקוותי התגשמו, כל רצונותיי קרמו עור וגידים – בדמותך! אתה הנכד לו פיללתי, אתה הנכד לו חיכיתי, אתה הנכד אותו דמיינתי במהלך חיי. תודה, רועי, שאתה הנכד שלי. אני אוהב ומעריך אותך על כל מה שאתה וכמו שאתה.

מילון

מספוא
כינוי כללי למגוון גדול של מיני מזון הנאכלים על ידי בהמות אוכלות עשב.

ציטוטים

”"תספר לי איך בבית הספר? מה חדש? ומה למדת היום?"“

הקשר הרב דורי