מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הסיפור של סבא שלי אלכס

סבא שלי עם אמו
סבי עם אבא שלו
ראשית חייו של סבא שלי

סבי גדל בתל אביב בבית שהיו בו שלושה חדרים. הוא זוכר שהיו מכבסים בידיים מכיוון שלא היו מכונות כביסה. הוא וחבריו שיחקו במגרש סמוך לבית וברחוב (כמו כל הילדים באותה תקופה). להוריו קראו יהודה וסידה, אביו היה שוטר במשטרה הבריטית ועם קום המדינה עבר למשטרת ישראל, ופרש לגמלאות בדרגת ניצב בגיל 60. אמו הייתה עקרת בית, הוריו אהבו לטייל איתו לשחק איתו.

סמוך לבית היה מגרש ריק בו הוא וחבריו שיחקו מחבואים ושם גם הדליקו מדורה בל"ג בעומר. שיחקו גם במשחקים כמו, דודס, סטנגה ומשחקי כדור שונים.

סבא אלכס עם אביו

תמונה 1

כשהיה בן 10 נפטרה אמו. הוא נאלץ לעזוב את תל אביב ולעבור למוסד "הדסים". כיוון שאביו היה שוטר במשטרה והוצב במקומות שונים בארץ, הוא עבר לחיפה ואז לירושלים. ובהמשך למד בבית ספר "הכפר הירוק" שהיה באותם ימים בית ספר חקלאי. הוא למד מקצועות חקלאות שונים, שם גם היו מסיבות רבות וטיולים, אשר גיבשו את הפן החברתי.

הזוית האישית

סבא אלכס השתתף בתכנית הקשר הרב דורי ותועד על ידי נכדו אריאל. התכנית התקיימה בחטיבת הביניים בן גוריון, פתח תקווה, התשע"ט.

מילון

הכפר הירוק
הכפר הירוק על שם לוי אשכול הוא כפר נוער בדרום רמת השרון, סמוך לגבולה עם תל אביב, הנחשב כיום לכפר למרכז הפצה בינלאומי בתחום המצוינות, מנהיגות וסביבה. המוסד הוקם בשנת 1950 על ידי גרשון זק במטרה להקים מוסד חינוכי למען נוער עולה מהתפוצות ולנוער יליד ישראל, להשרשת ערכי הציונות, הסוציאליזם והחלוציות, באמצעות עבודת אדמה. הכפר הוא חברה ממשלתית. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”כיוון שאביו היה שוטר במשטרה והוצב במקומות שונים בארץ, הוא עבר לחיפה ואז לירושלים, בהמשך למד בבית ספר "הכפר הירוק “

הקשר הרב דורי