מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הסיפור של סבא גרי וסבתא דליה

אני סבא וסבתא שלי בטיול בגרמניה.
סבא שלי עשה הפתעה לסבתא שלי.
היכרות מימי בית הספר

שמי גאיה, אני משתתפת בתכנית הקשר הרב דורי השנה, במסגרתה אני מתעדת את סבא וסבתא שלי:

משפחתו של סבא הגיעה לארץ עם פרוץ מלחמת השחרור והכרזת המדינה בשנת 1948. הסיפור של סבא שלי, גרי, למעשה מתחיל בגרמניה. הוא נולד במנזר בשנת 1947 סמוך למינכן, להורים ניצולי שואה ששרדו את מלחמת העולם והחלו להתארגן לעלייה לישראל כשסבא שלי היה בן שנה וחצי. הם התגוררו בשנים הראשונות לעלייתם בדירת חדר בבית ערבי נטוש ביפו ולאחר מספר שנים עברו להתגורר במעוז אביב, אז סבא שלי החל את לימודיו בבית הספר "אלחריזי" בתל ברוך.

הסיפור של סבתא שלי, דליה, מתחיל בשכונת תל ברוך. סבתא שלי נולדה להורים שעלו לארץ מטורקיה והכירו והתחתנו בארץ. סבתא שלי נולדה בשנת 1949, וגם היא למדה בבית הספר "אלחריזי" בתל ברוך. לסבא רבא שלי (אבא של סבתא שלי) הייתה בחצר הבית חנות ירקות וסבתא רבתא שלי (אימא של סבא שלי) הייתה נוהגת לקנות בחנות של סבא רבא שלי.

סבא גרי וסבתא דליה הכירו באותה תקופה, הם התגוררו בשכונות סמוכות. היו להם חברים משותפים. עם השנים, כשהתבגרו, נפרדו דרכיהם וכל אחד בנה לעצמו חיים ומשפחה. סבתא התחתנה עם חבר משותף שלהם, איתמר זינגר ז"ל, שנהרג אחרי מספר שנים בניסוי צבאי, לסבתא ואיתמר ז"ל נולדו שתי בנות, יעל (אמא שלי) ומיכל. סבתא שלי הייתה מאוד צעירה כשהתאלמנה, ואחרי כמה שנים נפגשה שוב עם סבא גרי. הקשר ביניהם חודש והם התחתנו. סבתא וסבא שלי הם חלק משמעותי בגידול שלי, תמיד מוכנים לעזור ועושים עבורי ועבור אחי כל מה שנבקש.

הזוית האישית

גרשון ודליה: היה לנו ממש כיף לספר מעט ולשמוע.

מילון

התאלמנה (הִתְאַלְמֵן)
מצב בו בן הזוג (הבעל או האישה) נפטר. אז הסטטוס המשפחתי עובר מנשוא/ה לאלמנ/ה.

ציטוטים

”סבתא וסבא שלי הם חלק משמעותי בגידול שלי“

הקשר הרב דורי