מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הסיפור של סבא דוד .

אלו סבא וסבתא שלי
זה סבא שלי
הסיפור מדבר על האהבה ועל המשפחה של סבי דוד

שמו של סבי
 
לסבא שלי קראו דוד בגלל שאביו ז"ל חלם שדוד המלך בא אליו ואמר לו שאשתו ז"ל בהריון ויש להם בן והם יקראו לילד על שמו של דוד המלך. לסבא שלי ארבעה אחים ואחיות ,סבא שלי הוא האח הקטן מביניהם .
סיפור העלייה
סבא שלי נולד בלוב ,טריפולי בבית קטן בסביבה של יהודים. משפחתו של סבי לא הסתדרה עם ערבים, היו ביניהם המון מריבות וויכוחים. סבי חזר מבית הספר והייתה שמועה שאנייה נמצאת בנמל ומפליגה לארץ ישראל.
סבא שלי וחבריו הלכו לכיוון האנייה ופגשו את הנהג שמעמיס את המזוודות של הנוסעים. הנהג הציע שיכניס אותם לליבה של המשאית ועליהם לשים את המזוודות וכך היה והם הגיעו לכניסה של האנייה.
 
לאחר מכן שוטר שאל את סבי "מה אתה עושה פה ?"אמר סבי "אמי באנייה אפשר להיכנס ?" והשוטר השיב" בטח כנס" כאשר הוא נכנס הוא רץ לבטן האנייה לחדר המנועים ושם הוא התחבא עד שהאנייה הפליגה .כאשר האנייה הפליגה סבי יצא מהחדר מנועים והלך לעבוד במטבח ובתמורה לכך קיבל בגדים וכסף. כשסבי עלה לארץ הוא הלך לגור בקיבוץ יגור שבחיפה .סבי עלב לארץ מתוך ציונות ואהבה לארץ ישראל ולא סיפר להוריו שהוא הולך לספינה. הוריו חשבו שהוא מתעד שאחיו שלח מסר אל בית הוריו, שהוא מצא אותו והוא בריא ושלם.
כשסבא פגש את סבתא
סבא וסבתא שלי הכירו בכך שסבא שלי ראה את סבתא שלי מחכה לאוטובוס והוא נדלק עלייה .הוא היה מחכה לה כל בוקר בתחנת אוטובוס והיה עוקב אחריה בעזרת האופנוע שלו וכך זה היה במשך חצי שנה בערך. עד שיום אחד הוא בא לאוהל שבו גרה סבתי עם הוריה ואחייה. סבא שלי הציע לאבא שלו עבודה (כי הוא ידע שלאביו אין עבודה) וכך הוא וסבתא שלי התקרבו במשך שלוש שנים של דייטים הם התחתנו במועדון בגבעת אולגה. באירוע היה צלם, אורחים, סנדוויצ'ים וקינוחים. בתחילת הנישואים סבא וסבתא שלי גרו בצריף במעברה בחדרה .
סבי לפני ככמה שנים
כאשר לסבא שלי היו ילדים הוא החל לעבוד כמציל בחוף הים שבחדרה, לאט לאט הוא החל להיות המציל הראשי של החוף. הוא עבר בחוף הים עד כאשר יצא לפנסיה .
 
היום
סבי כיום בן -80 ויש לו 24 נכדים ונינה אחת . הוא גר עם סבתי בת ה -75 בגבעת אולגה שבחדרה עם כלב בשם צ'אקה והוא אוהב אותו מאוד … 
 
תשע"ה

מילון

בטן האנייה
בתוך אמצע האנייה

ציטוטים

”"הוא היה מחכה לה כל בוקר בתחנת האוטובוס" “

”זאת עובדה שסבא שלי לא וויתר למען אנשים שהוא אוהב“

הקשר הרב דורי